Zoek MDM

Bulletin

NISSAN TERRANO Z24

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11108 door handmatig-mechanisch
NISSAN TERRANO Z24 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Nissan Terrano uit '92, benzine, Z24-motor. De motor loopt niet goed bij het starten. Ik heb hem al naar verschillende monteurs gebracht, maar ze hebben het probleem niet kunnen vinden. Hetzelfde geldt voor de elektrische installatie. Hij start wel, maar tijdens het rijden begint hij te schokken. Ik heb de bougies, de platina motor, de condensor en de bougies vervangen. Ze hebben de carburateur gecontroleerd. Er komt zwarte rook uit het uitlaatsysteem en de bougies blijven zwart. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11146 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: NISSAN TERRANO Z24
Uit wat je zegt, komen de zwarte bougies door een teveel aan brandstof. Wat je eerst moet controleren, is de cilindercompressie meten. Als die onregelmatig is, kan het zijn dat een van de cilinders niet werkt. Controleer dat eerst, en dan richten we ons op het probleem met die cilinder. Controleer het en laat het ons weten. Over het algemeen raad ik aan om het waterpeil te controleren. Als het daalt en je niet kunt zien waar het zit, zou er een probleem kunnen zijn met de cilinderkoppakking of de cilinderkop zelf, aangezien die trucks gebarsten cilinderkoppen hebben.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11675 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: NISSAN TERRANO Z24
Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb de compressie laten meten en die was in orde. Het enige probleem was dat de vierde bougie doordrenkt was met olie en een koolstofkorst had. Ze hebben hem vervangen en tot nu toe is het weer goed gekomen. Ik zie hem geen water verbruiken. Het enige wat me opvalt, is dat de temperatuur meer stijgt dan voorheen.