Zoek MDM

Bulletin

Help me alsjeblieft met mijn xsara picasso

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11138 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help me met mijn Xsara Picasso
Laten we eens kijken of we het kunnen vinden. Kijk eerst of er veel rook uit de uitlaat komt, en zo ja, welke kleur het heeft. Normaal gesproken is het zwart bij een hoog brandstofverbruik, wat duidt op vuile injectoren, een defecte brandstofpomp of een kapotte turbo. Het enige wat je kunt doen zonder naar de garage te gaan, is een blik Wynn's of een vergelijkbare injectorreiniger kopen bij het tankstation, de motor een tijdje op een hoog toerental laten draaien (boven de 3500) en hopen dat het lukt. Omdat er geen toerenteller is, kun je hem in de tweede versnelling zetten bij 60, de derde bij 90 of de vierde bij 120, afhankelijk van waar je het doet, en dit 10 minuten volhouden.
Een andere mogelijkheid is dat het luchtfilter vuil is, maar ik meen dat je zei dat je dat al gecontroleerd had.
Een andere mogelijkheid is een luchtinlaatslang. Ik heb een Octavia, en zo'n stom ding is mij overkomen, en als ik naar de garage was gegaan, had het me een fortuin gekost. Ik ontdekte het omdat mijn auto niet stopte op een helling, en ik onderzocht het probleem door een slang los te maken en er sigarettenrook doorheen te blazen. De rook verscheen ergens anders, dus ik bevestigde de slang en een kabelbinder, en weg was ik.
Ik hoop dat je geluk hebt en ga als laatste redmiddel naar de garage, want met dit soort dingen naaien ze je en dan komt het wel goed.
Proost.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11141 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank allemaal. Het eerste wat ik ga doen is een dieseladditief toevoegen dat een vriend met een onderdelenwinkel voor me meeneemt. Het heet Forte-additief voor injectoren. Ik weet niet of jullie er al van gehoord hebben. Moet ik hiervoor een volle tank hebben of is dat niet nodig? Het tweede is om hem tot het maximum op toeren te laten draaien, zoals je zegt. Daarna weet ik er niet veel van, maar het lijkt erop dat deze motor geen turbo heeft, het is de 2000 HDI van 90 pk. Is het een Colin Rain-motor of weet ik veel wat, corrigeer me als ik het mis heb, maar ik heb dit probleem al een maand. Ik heb er 20 euro biodiesel in gegooid en ik weet niet of het geschikt is voor deze motoren. Daarna zal ik alle slangen en leidingen controleren. Ik heb de motor bekeken en er lekt nergens diesel, en de injectoren aan de buitenkant ook niet. Hij rookt niet zwart, alleen bij een koude start komt er een beetje witte rook uit. Ik heb het luchtfilter, dieselfilter en oliefilter vervangen en de duurste olie erin gedaan die er is. Wat ik vreemd vind, is dat ik in de stad bij niet-abrupte snelheid 9 liter verbruik en op de snelweg bij 110 mph 7 liter, terwijl een auto als deze met 85.000 km op de teller en 6 jaar oud, gemiddeld niet meer dan 7 liter gemengd zou mogen verbruiken. Ik vind de auto ook een beetje suf, ik moet het pedaal helemaal intrappen om hem op snelheid te krijgen. Ik weet er niet veel van, maar ik heb vuile injectoren van de biodiesel of een vuile pomp nodig. Ik ga dit proberen, wat verslavend is voor diesel, en ik zal je in ieder geval vertellen: heel erg bedankt voor de aandacht die je me geeft, groeten en een GELUKKIG NIEUWJAAR.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11168 door handmatig-mechanisch
Hallo, goed weer. Ik word helemaal gek. Gisteren heb ik het additief erin gedaan en de auto volgetankt met diesel tot hij niet meer kon. Ik verliet het tankstation en de computer gaf aan dat ik meer moest doen met de diesel die er nog in zat, wat neerkomt op ongeveer 60 liter per 380 km. Ik zeg dat er iets aan de hand is. Terwijl de auto stilstaat en stationair draait, ga ik naar de computer voor het gemiddelde verbruik en het gemiddelde begint steeds verder op te lopen tot 24 liter per 100 km. Denk je niet dat de computer kapot is of zoiets? Ik weet eerder iets als een elektrisch probleem of de ECU. Uiteindelijk moet ik hem naar de Citroën brengen. Ik heb de computer ook gereset om alle waarden op nul te zetten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11170 door handmatig-mechanisch
Ik zou de injectorreiniger vergeten, want die injectoren in je auto hebben gaatjes die kleiner zijn dan een haar en die doen niets voor je. Maar als je zegt dat hij minder loopt... kijk dan eens naar de turboslangen, die wel een turbo hebben, trap het gaspedaal in en controleer of ze goed opzwellen en nergens lucht blazen. Maak de flowmeter schoon, naast het luchtfilter. En als het nog steeds hetzelfde is, demonteer dan de injectoren en laat ze controleren of ze misschien te veel inspuiten. Tot nu toe is dat het enige waar ze je voor in rekening brengen. Vul in ieder geval de tank en vertel ze hoeveel liter er in zit, want ze tellen misschien verkeerd. Tot nu toe niets moeilijks en zeer waarschijnlijke oplossingen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11183 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemorgen. Ik heb getankt, een injectoradditief toegevoegd en 100 km gereden op snelwegen, binnenwegen en in de stad, waarbij ik flink heb doorgetrapt en een tijdje op de snelweg met 170 km/u heb gereden. Ik heb getankt en hij verbruikt gemiddeld 7,5 liter. Wat vindt u ervan? Ik weet niet of het additief effect heeft gehad of dat er iets aan de regelgeving is gedaan. Wat vindt u ervan? Is het verbruik te hoog of normaal? Bedankt en met vriendelijke groet.