Laten we eens kijken of we het kunnen vinden. Kijk eerst of er veel rook uit de uitlaat komt, en zo ja, welke kleur het heeft. Normaal gesproken is het zwart bij een hoog brandstofverbruik, wat duidt op vuile injectoren, een defecte brandstofpomp of een kapotte turbo. Het enige wat je kunt doen zonder naar de garage te gaan, is een blik Wynn's of een vergelijkbare injectorreiniger kopen bij het tankstation, de motor een tijdje op een hoog toerental laten draaien (boven de 3500) en hopen dat het lukt. Omdat er geen toerenteller is, kun je hem in de tweede versnelling zetten bij 60, de derde bij 90 of de vierde bij 120, afhankelijk van waar je het doet, en dit 10 minuten volhouden.
Een andere mogelijkheid is dat het luchtfilter vuil is, maar ik meen dat je zei dat je dat al gecontroleerd had.
Een andere mogelijkheid is een luchtinlaatslang. Ik heb een Octavia, en zo'n stom ding is mij overkomen, en als ik naar de garage was gegaan, had het me een fortuin gekost. Ik ontdekte het omdat mijn auto niet stopte op een helling, en ik onderzocht het probleem door een slang los te maken en er sigarettenrook doorheen te blazen. De rook verscheen ergens anders, dus ik bevestigde de slang en een kabelbinder, en weg was ik.
Ik hoop dat je geluk hebt en ga als laatste redmiddel naar de garage, want met dit soort dingen naaien ze je en dan komt het wel goed.
Proost.