Zoek MDM

Bulletin

Help me alsjeblieft met mijn xsara picasso

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11473 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help me met mijn Xsara Picasso
Ik heb een vriend die taxichauffeur is en een Peugeot 800 of iets dergelijks heeft – ik weet het niet meer precies – het is een minivan, en hij had een soortgelijk probleem. Het bleek dat het probleem was dat wanneer de katalysator of het roetfilter vuil is, er hete diesel wordt ingespoten om de roetafzetting te verwijderen. Normaal gesproken zou dit geen invloed moeten hebben op het brandstofverbruik, maar blijkbaar was de sensor defect en gaf hij een foutmelding, waardoor de handeling herhaaldelijk werd uitgevoerd.
Indien nodig kan ik met deze persoon spreken om meer informatie te verzamelen.
Ik hoop dat ik u enigszins heb kunnen helpen en bied mijn excuses aan voor eventuele onjuistheden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11479 door handmatig-mechanisch
Ja graag, ik hoorde op een forum dat het afdichten van de luchtslang naar de EGR-klep de auto beter laat lopen en minder verbruikt. Klopt dat? Ik heb me laten vertellen dat hij meer kan verbruiken omdat de EGR-klep altijd open blijft staan. Klopt dat? Dank u wel en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11786 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik weet niet of dit helpt. Uit wat ik lees, concentreer je je op de motor, terwijl alles in orde lijkt te zijn, alleen het hoge brandstofverbruik.

Heb je gecontroleerd of de auto niet remt? Het kan zijn dat een remblok of remschoen niet goed herstelt, en het lijkt alsof je tegelijkertijd remt en gas geeft.

Zet de auto op een heel lichte helling, rem hard en laat de rem los. Als de auto niet beweegt of moeite heeft, controleer dan de remmen. Als de auto normaal rijdt, gaan we terug naar de motor.