Zoek MDM

Bulletin

Help me alsjeblieft met mijn xsara picasso

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11346 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help me met mijn Xsara Picasso
Bij hoge toerentallen is het prima, en in de stad zou het ongeveer zo moeten zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11389 door handmatig-mechanisch
Hallo nogmaals, ik heb nog steeds een probleem met het brandstofverbruik. Het brandstofverbruik daalt naar 8 liter en mijn vriend heeft hetzelfde en bij hem daalt het naar 6,5 liter. Ik heb additief toegevoegd, verschillende dingen gecontroleerd en ben tot een conclusie gekomen. Ik hoop dat u mij alstublieft kunt helpen. In Autodata zie ik dat de auto u kan verbruiken vanwege de MLF-sensor. Ik heb deze verwijderd en schoongemaakt, maar hij is in orde. Maar in Autodata staat dat ik naar de spanning van de punten 5 en 6 van de connector moet kijken. Ik heb de auto gestart en hij zou 2 volt moeten geven en bij kortstondig accelereren 4,4 volt. Ik heb het met de multimeter doorgemeten, maar hij geeft geen spanning. Daar moet de storing vandaan komen. Ik heb alle zekeringen in de auto gecontroleerd en die zijn in orde. Ik denk dat het een relais is, maar ik weet niet waar het zit. Misschien kunt u mij helpen. Ik weet dat als ik hem naar Citroën breng, zij het voor mij zullen oplossen, maar ik ben nu werkloos en kan me die luxe niet veroorloven. Bedankt en groeten. Ik hoop op uw hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11457 door handmatig-mechanisch
Vergeet het relais, de flowmeter heeft geen relais. Ik denk dat pin 3 de massa is, toch? Er zijn volgens mij 5 of 6 kabels. Pin 3 is de massa, als die er niet is, leg hem dan op het chassis, want die gaan vaak kapot, hoewel de auto dan nauwelijks rijdt. En met het contact aan, controleer dan nog eens of er wel een positieve spanning binnenkomt, wat zeker het geval zal zijn. En met de flowmeter aangesloten, zorg ervoor dat de andere spanning afgeeft, afhankelijk van hoe hard je accelereert. Dat kan variëren, maar met deze aangesloten!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11466 door handmatig-mechanisch
Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik word gek, de auto rijdt goed maar verbruikt veel met een volle tank, bijna helemaal leeg. Ik heb 600 km gereden en de tank bevat 60 liter. Ik heb 50% op de snelweg gereden en 50% in de stad, niet erg hard rijdend, op de snelweg met 120 km/u en in de stad met 9,5 liter. Volgens mijn berekeningen heb ik gecontroleerd of er lekkage was via een injector via het oliefilter en ik zie daar geen diesel, de motor is schoon, waarom zou het niet de EGR-klep zijn? Waarom zou die anders niet goed werken? Hoe dan ook, ik las op een forum dat door de EGR-klep te repareren, ik niet weet wat er aan de hand is en dat de auto een beter verbruik en een betere snelheid heeft. Wat denk jij? Uiteindelijk moet ik het geld toch maar uitgeven en hem naar de dealer brengen, citorn, bedankt en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11467 door handmatig-mechanisch
Haal de injectoren eruit en laat ze controleren, want er is geen additief dat dit soort injectoren kan reinigen. Ze zijn snel en gemakkelijk te verwijderen. Sommige Bosch-dealers doen het voor je, maar vraag anders bij een garage waar je ze kunt laten reinigen.