Zoek MDM

Bulletin

Help me alsjeblieft met mijn xsara picasso

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11101 door handmatig-mechanisch
Help me alsjeblieft met mijn XSARA Picasso Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goed om te weten over dit geweldige forum. Ik wilde een vraag stellen over mijn Xsara Picasso. Ik heb hem sinds 2003, het is een 2000 HDI met 90 pk. Een paar weken geleden merkte ik dat hij gemiddeld meer verbruikte dan normaal, gemiddeld 9,5 liter per 100 km, terwijl het gemiddelde daarvoor 7,5 liter was. Ik heb Citroën in mijn woonplaats gebeld en ze vertelden me dat ik, voordat ik hem naar de garage breng, een test moet doen en de boordcomputer moet resetten, wat ik ook heb gedaan. Ik heb een rondje door de stad gereden en na 10 km was het gemiddelde 14 liter. De andere reden was om de brandstoftank helemaal vol te gooien, ongeveer 100 km. over de weg en vul hem weer helemaal bij en kijk wat ik heb verbruikt. Dan zeggen ze dat ze de machine erin zetten en alles controleren. Ik wilde weten of dit iemand van jullie is overkomen. Ik krijg helemaal geen foutmeldingen. De boordcomputer is niet kapot, want je kunt zien dat de brandstof tot aan de gemarkeerde lijnen zakt. Ik zeg om te kijken of er een lek in een injector of zoiets zit. Een week geleden heb ik het diesel- en luchtfilter vervangen en morgen wil ik de olie verversen, maar ik durf het niet in de Citroën te doen, omdat die per uur erg duur zijn. Nu kan ik me die luxe niet meer veroorloven, omdat ik werkloos ben. Laten we eens kijken of iemand van jullie me kan helpen. Bedankt en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11102 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help me met mijn Xsara Picasso
Hoi Karma, ik hoop dat ik je kan helpen. Ik zal het even uitleggen. Ik ben auto-elektronicamonteur. Het probleem dat je hebt, zit in de brandstofmeter. Ter verduidelijking: elke lijn heeft een waarde in liters. Hij is niet correct gekalibreerd. Je zou hem opnieuw moeten kalibreren met een diagnoseapparaat genaamd Lexia, van Citroën.
Hij geeft geen storing aan, omdat het een kalibratieprobleem is. Je zult naar de dealer moeten gaan (sorry), want ik kan je geen goedkopere oplossing bieden. Het is echter een configuratieprobleem en kan alleen met een diagnoseapparaat worden opgelost. Groeten en prettige kerstdagen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11107 door handmatig-mechanisch
Bedankt, maar wat ik bedoel is: waarom verbruikt hij zoveel? Nou, wat de computer me vertelt en de zichtbare streepjes op de brandstof gaan naar beneden, alsof het waar is dat hij zoveel verbruikt. Bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11111 door handmatig-mechanisch
Hallo, doe een test, tank vol en ga op de snelweg rijden met meer dan 100 of meer of minder met 3500 of 4000 toeren per minuut gedurende ongeveer een half uur, zodat de uitlaat en de katalysator een beetje schoonmaken. Deze motoren kunnen dit soort verbruik veroorzaken als de ECU een onjuiste waarde aangeeft. Na hoeveel km heeft de auto gereden? Controleer de flowsensor en de turboslangen. Het kan zijn dat er eentje zweet en dat er verkeerde parameters worden ingevoerd. Je kunt ook een speciaal additief voor injectoren gebruiken. Het kan zijn dat deze een beetje vuil zijn en niet in verhouding zijn tot wat nodig is. Hoe is het vermogen van de auto? - Gelukkig nieuwjaar. -

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11120 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt voor je hulp. Kijk, de auto heeft 85.000 km. Je vroeg naar het vermogen van de auto, nu je het zegt, of ik weet niet of het psychologisch is, het lijkt erop dat de auto wat zwaarder is. Ik merk dat ik hem bij het inhalen vaak helemaal moet intrappen, en dan lijken deze auto's me alsof ze geen turbo hebben. Ik weet het niet zeker, dus wat moet ik doen? Vul hem helemaal bij, giet er een spuitbus in om de injectoren schoon te maken (geef me alsjeblieft de naam van het product, want ik zit vast), ga de snelweg op en zet hem op 100 km/u. in de vierde versnelling (omdat mijn auto het toerental niet aangeeft, tenminste niet sinds ik hem heb. Hij geeft alleen de snelheid aan. Als hij wel aangeeft waar ik op moet drukken, graag) Denkt u dat de injectoren vuil zijn? En waar dient het brandstoffilter dan voor? Ik weet er niet veel van, vergeef me mijn onwetendheid. Bedankt en groeten allemaal. Ik ga het proberen. GELUKKIG NIEUWJAAR!