Hallo, goed om te weten over dit geweldige forum. Ik wilde een vraag stellen over mijn Xsara Picasso. Ik heb hem sinds 2003, het is een 2000 HDI met 90 pk. Een paar weken geleden merkte ik dat hij gemiddeld meer verbruikte dan normaal, gemiddeld 9,5 liter per 100 km, terwijl het gemiddelde daarvoor 7,5 liter was. Ik heb Citroën in mijn woonplaats gebeld en ze vertelden me dat ik, voordat ik hem naar de garage breng, een test moet doen en de boordcomputer moet resetten, wat ik ook heb gedaan. Ik heb een rondje door de stad gereden en na 10 km was het gemiddelde 14 liter. De andere reden was om de brandstoftank helemaal vol te gooien, ongeveer 100 km. over de weg en vul hem weer helemaal bij en kijk wat ik heb verbruikt. Dan zeggen ze dat ze de machine erin zetten en alles controleren. Ik wilde weten of dit iemand van jullie is overkomen. Ik krijg helemaal geen foutmeldingen. De boordcomputer is niet kapot, want je kunt zien dat de brandstof tot aan de gemarkeerde lijnen zakt. Ik zeg om te kijken of er een lek in een injector of zoiets zit. Een week geleden heb ik het diesel- en luchtfilter vervangen en morgen wil ik de olie verversen, maar ik durf het niet in de Citroën te doen, omdat die per uur erg duur zijn. Nu kan ik me die luxe niet meer veroorloven, omdat ik werkloos ben. Laten we eens kijken of iemand van jullie me kan helpen. Bedankt en groeten.