Zoek MDM

Bulletin

Stoel 127 afstellen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #11064 door handmatig-mechanisch
Onderhoudshandleiding voor de Seat 127, uitgegeven door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik schrijf omdat ik een beetje wanhopig ben met mijn auto. Ongeveer een maand geleden is mijn SEAT 127 Fura uit 1983 kapot gegaan. Ik wilde hem niet naar een garage brengen, dus besloot ik het zelf te repareren. Toen ik de motorruimte opende, zag ik dat de contactpunten vastzaten en de verdeler kapot was. Dus ben ik naar een autosloperij gegaan en heb een nieuwe verdeler gekocht. Mijn probleem is dat ik de verdeler heb gemonteerd en ik heb wel de handleiding van de auto, maar die is niet erg duidelijk en ik krijg de ontsteking niet goed afgesteld zodat de auto start. Als iemand weet hoe ik de ontsteking moet afstellen, help me dan alsjeblieft. Bedankt.
Ik denk dat het probleem met de positie van de verdelerkap te maken heeft, maar ik weet het niet zeker.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #11084 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Seat 127 Tuning
Beste vriend, ik hoop dat het volgende je helpt: Verwijder de bougie uit cilinder nummer 1, draai de motor met de klok mee en wanneer de zuiger in zijn compressieslag is (wanneer je een lichte luchtstroom voelt), draai hem dan helemaal omhoog. Je weet dit doordat er een instelling op de versnellingsbak zit; zet die op nul.
Installeer vervolgens de verdeler met de kap naar cilinder nummer 1 gericht, stel de ontstekingsvolgorde in op 1-3-4-2 en de motor zou moeten starten. Als je vragen hebt, laat het me weten en ik help je graag verder.
Groeten uit Tenerife.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.