Zoek MDM

Bulletin

OLIEDRUKPROBLEEM BMW R 1200 GS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11024 door handmatig-mechanisch
BMW R 1200 GS OLIEDRUKPROBLEEM Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb de olie en de originele filters van mijn motor vervangen. Alles ging goed. Na ongeveer 3-5 km te hebben gereden, gingen het rode waarschuwingslampje en het oliedruklampje op het dashboard branden. Er zit voldoende olie in en de olie lijkt goed te circuleren als je ernaar kijkt via de oliepeilmeter. Kun je me helpen controleren wat het zou kunnen zijn? Ik dacht dat het oliedrukventiel mogelijk defect was. Ik kan niets anders bedenken. Bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11105 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BMW R 1200 GS Oliedrukprobleem
Hoi Starky, als je me vertelt dat de motor 3-5 kilometer heeft gelopen en de motor nog steeds prima loopt, betekent dit dat de olie goed is.
Ik zeg prima, want na die kilometers zou hij, als hij niet goed gesmeerd was, een heel vervelend geluid gaan maken.
Het probleem zit waarschijnlijk in de oliedruksensor.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11137 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BMW R 1200 GS Oliedrukprobleem
Hallo, ik ben nieuw hier! Als de oliesensor voorheen geen foutmelding gaf, zou ik hem verwijderen en schoonmaken. Ik weet niet zeker of dit model een geheugen heeft, maar ik zou de accu loskoppelen om eventuele foutmeldingen te wissen. Misschien had je tijdens de oliewissel, toen je de olie leeg had, het contact open staan en registreerde hij die waarde.