Zoek MDM

Bulletin

"Oplossing" 190 D 2.5 toerenteller werkt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden - 15 jaar en 7 maanden geleden #10989 door handmatig-mechanisch
"Oplossing" 190 D 2.5 toerenteller werkt niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en kom uit Valencia.
Ik vraag of iemand weet hoe je de pulsen bij de aansluiting van de toerenteller kunt meten om te zien of ze het instrumentenpaneel bereiken.
De toerenteller begon af en toe te haperen, steeds langer aanhoudend, totdat hij helemaal niet meer werkte.
Alvast bedankt,
Ricardo.
Laatste editie: 15 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11021 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 190 D 2.5 toerenteller werkt niet
Er zijn twee dingen die je moet controleren, of het nu mechanisch of elektrisch is: de toerenteller. Als het mechanisch is, kan het de kabel of de klok zijn. Als het elektrisch is, is deze normaal gesproken aangesloten op de dynamo via connector W. Controleer dit. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11023 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 190 D 2.5 toerenteller werkt niet
Hallo, Short Circuit, bedankt voor je antwoord. Ik heb het al gemeten en er komen pulsen binnen bij de connector van de toerenteller.
De toerenteller van de Mercedes 190 Diesel 2.5 is elektronisch, maar is niet verbonden met de dynamo; hij is verbonden met het vliegwiel van de motor via een cel die pulsen stuurt.
De benzinemotor is wel verbonden met de dynamo.
Groeten, Ricardo.