Zoek MDM

Bulletin

307 SW overschrijdt niet 2500 tpm

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #10939 door handmatig-mechanisch
307 SW gaat niet boven de 2500 tpm Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik hoop dat u mijn probleem kunt oplossen. Mijn 307 SW gaat niet boven de 2500 tpm. Het display geeft een storing in het anti-vervuilingssysteem aan. Ik heb maatregelen genomen en het roetfilter verwijderd en het was schoon. De gaten zijn perfect in orde. Ik heb zelfs lucht bijgevuld en het kwam er zonder problemen doorheen. Ik merkte dat het additief vrij laag was en ik heb het bijgevuld, maar het probleem blijft bestaan. Ik wacht al een week, mocht er een wonder gebeuren, ik ben naar een kroeg geweest waar 250 tpm de heenweg is en hetzelfde op de terugweg, 500 in totaal en niets. Ik hoop dat u me kunt helpen. Met vriendelijke groet, sorry voor de spelling, ik ben er niet zo goed in.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #10948 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 307 SW gaat niet boven de 2500 tpm
Probeer de flowmeter los te koppelen en te testen. Als hij goed werkt, is dat onderdeel defect.
Met vriendelijke groet.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden - 15 jaar en 7 maanden geleden #11106 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 307 SW gaat niet boven de 2500 tpm
Ik denk dat ik weet wat er mis is met je 307! Hoeveel kilometer heeft je 307? Wacht, vertel het me niet, ongeveer 100.000. De motor zal een 2.0 HDi met 110 pk zijn, toch? Nou, wat ik bedoelde is dat bij deze motoren het roetfilter (FAP) al na 100.000 km kapot gaat!
Ik weet zeker dat het vervangen van het roetfilter hem boven de 2500 tpm brengt (hoewel er bij deze motoren geen vermogen is bij hoge toerentallen...:P )
Laatste editie: 15 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11315 door handmatig-mechanisch
:onzeker: Controleer of de uitlaat niet verstopt zit. Dat gebeurt meestal wel.
Proberen kan geen kwaad. Met vriendelijke groet en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11332 door handmatig-mechanisch
Ik denk hetzelfde als Jonan, maar je kunt de status van de katalysator sowieso controleren. Als hij verstopt raakt, ga dan niet boven de 2500 en soms zelfs lager. Controleer of hij niet verstopt is.