Zoek MDM

Bulletin

forums

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10933 door handmatig-mechanisch
forums Geplaatst door manual-mecanica
IK HEB HET VOLGENDE PROBLEEM MET MIJN AUTO, EEN NISSAN FB14 GA15 MOTOR. De diagnose was dat de MAF defect was, dus heb ik de hele sluiter vervangen na controle van de kabelboom en de aansluitingen. Het blijft dezelfde storing geven. Mijn vraag is of ik hem moet programmeren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #10955 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: forums
Nee, de MAF is niet geprogrammeerd. Misschien ligt het probleem ergens anders, of is de MAF niet de juiste, of misschien heb je de storing opgeslagen in de ECU en heb je deze niet gewist.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11314 door handmatig-mechanisch
Ik heb hulp nodig met een Nissan V16 met dubbele nokkenas uit 1998. Er is een kleine aanpassing gedaan en hij rookt blauw rond de 80 km/u, maar ze hebben me niet altijd verteld over een inlaatklep. Ik zou graag willen weten welke. Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11331 door handmatig-mechanisch
Om te weten welke klep je moet verwijderen, moet je de cilinderkop verwijderen en controleren. Dat kun je niet zomaar weten. In werkelijkheid kun je dat wel. Je moet de bougies verwijderen en de punten controleren. Aan de hand van de kleur die ze hebben, kun je bepalen welke cilinder het probleem heeft. Om een klep te vervangen, moet je de cilinderkop verwijderen. Het kan ook zijn dat het niet de klep zelf is, maar een geleider of afdichting. Hoe dan ook, je verwijdert de cilinderkop om deze onderdelen te vervangen, maar eerst moeten we de bougies verwijderen en ons vertellen welke en hoe ze eruit zijn gekomen.