Zoek MDM

Bulletin

Corsa 05 handgeschakelde transmissie defect

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10927 door handmatig-mechanisch
Corsa 05 handgeschakelde transmissie defect Geplaatst door manual-mecanica
Mijn Corsa heeft het koppelingssysteem bij de garage laten repareren. De koppelingsplaat en de hydraulische ring zijn vervangen. Hij werkte twee weken prima, maar nu schakelt hij de helft van de tijd wel en soms niet. De snelheidsmeter werkt ook niet meer en slaat soms af als ik rem in de tweede versnelling. Ik vermoed dat het koppelingssysteem verkeerd is gerepareerd. Ik ben op zoek naar de handleiding van de Corsa Sedan uit 2005. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10932 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Corsa 05 handgeschakelde transmissie defect
Ik denk dat ze de homokinetische koppeling aan een kant van de aandrijfas hebben vervangen. Als dat niet zo is, hoor ik hier voor het eerst over de koppeling. Als dat klopt, hebben ze misschien vloeistof uit de versnellingsbak gemorst toen ze de aandrijfas verwijderden. Je moet het niveau controleren of, als het het juiste type smeermiddel is dat ze erin hebben gedaan, het observeren en me vertellen of het erin gaat. De versnellingen werken goed als ze koud zijn of alleen als ze warm zijn. Het probleem met de snelheidsmeter is dat de kabel naar de versnellingsbak gaat. Toen de monteur dat deed, kan die los zijn gekomen of kapot zijn gegaan. Ik weet niet waar je het over hebt. Als de motor uitgaat, lichten de dashboardlampjes op of wat dan ook... dat lijkt niets met het andere te maken te hebben.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.