Zoek MDM

Bulletin

Demontage van de waterpomp op de Galloper 2.5 TD-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10920 door handmatig-mechanisch
Goedenavond allemaal. Ik moet de waterpomp van de motor van mijn Hyundai H1, een D4BF-motor, verwijderen. Deze is dezelfde als die in de Galloper 2.5 TD. Ik vraag me af of het nodig is om de distributieriemen te verwijderen om de bouten van de pomp los te maken en de pomp te verwijderen. Als ik het werkplaatshandboek van de Galloper bekijk, is het me niet helemaal duidelijk.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #10953 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Demontage van de waterpomp op een Galloper 2.5 TD-motor
Kijk, mijn vriend, probeer eens of de schroeven er zo uit komen. Als ze er niet uit komen, verwijder dan de distributieriem. Markeer ze zelf, zodat je geen problemen krijgt bij de montage.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #10991 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Demontage van de waterpomp op een Galloper 2.5 TD-motor
Hallo, je moet het volgende doen: Stel het bovenste dode punt in op zuiger nr. 1, verwijder alle plastic onderdelen, je moet de demper verwijderen (krukaspoelie, verwijder de 4 bouten en gebruik twee bouten met dezelfde draad, maar langer, en daarmee verwijder je de demper-krukaspoelie). Neem een elektrische kabel van 1,5 diameter met plastic en bind de distributieriem vast. Vervang de spanner en verwijder deze. De BBA is vrij te verwijderen (om de veer van de spanner te vervangen, het onderdeel dat op de spannerpoot gaat met een stuk slang van 8 of 10 m / mlo forceert om het te monteren). Ik hoop dat het voor mij werkt, het is snel en comfortabel, ik hoop dat het helpt. Doei