Hallo allemaal, mijn probleem is dat ik een Mustang 5.0L HO-motor heb met een Hall-effectontstekingssysteem. Het grootste probleem is dat de motor afslaat en niet meer start. Ik heb de verdelerpen vervangen en nu start hij wel, maar ik krijg alleen vonk in twee cilinders, en soms in een derde. De verdeler geeft alleen die drie vonken af, dus ik weet niet waar het probleem zit. De verdeleras is iets te lang en te oordelen naar de kap lijkt het erop dat hij al contact maakt aan de binnenkant. Ik weet niet of dat het probleem kan zijn, want de speling zou ervoor kunnen zorgen dat de sensor van de verdeler het signaal verliest, en wanneer hij wel een signaal krijgt, zou er een ongewenste vonk kunnen ontstaan, wat dit veroorzaakt. De vonk ontstaat altijd in dezelfde cilinders, alleen de derde cilinder af en toe.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want er is hier op de Canarische Eilanden niet veel informatie over Amerikaanse auto's te vinden en reserveonderdelen zijn erg moeilijk te verkrijgen.
Alvast hartelijk bedankt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of, indien mogelijk, wat advies kunnen geven.
Ik ben Ford-monteur, maar ik werk aan Europese modellen.
Bedankt.