Hallo jongens, mijn probleem is dat ik een Mustang 5,0 cc HO-motor heb met een Hall-ontstekingssysteem. Het grootste probleem is dat hij stopte en niet startte. Ik heb de verdelerpen vervangen en hij startte, maar ik kreeg alleen vonk in twee cilinders en soms ook in de derde. De verdeler geeft alleen die drie vonken, dus ik weet niet waar het probleem zit. De verdeleras is een beetje lang en aan de kap kun je zien dat hij de binnenkant al heeft geraakt. Ik weet niet of dat het probleem zou kunnen zijn, aangezien hij los zit, verliest de verdelersensor het signaal, en als hij een signaal geeft, geeft hij een losse vonk en dat gebeurt bij mij. De vonk raakt altijd dezelfde cilinders, alleen de derde die er zo nu en dan uitkomt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want hier op de Canarische Eilanden is er niet veel informatie over Amerikaanse voertuigen en reserveonderdelen zijn erg moeilijk te vinden.
Alvast heel erg bedankt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen of, indien mogelijk, begeleiden.
Ik ben Ford-monteur, maar een Europeaan.
Bedankt