Zoek MDM

Bulletin

Mustang 5.0 ho

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10919 door handmatig-mechanisch
Mustang 5.0 HO Geplaatst door manual-mecanica
Hallo jongens, mijn probleem is dat ik een Mustang 5,0 cc HO-motor heb met een Hall-ontstekingssysteem. Het grootste probleem is dat hij stopte en niet startte. Ik heb de verdelerpen vervangen en hij startte, maar ik kreeg alleen vonk in twee cilinders en soms ook in de derde. De verdeler geeft alleen die drie vonken, dus ik weet niet waar het probleem zit. De verdeleras is een beetje lang en aan de kap kun je zien dat hij de binnenkant al heeft geraakt. Ik weet niet of dat het probleem zou kunnen zijn, aangezien hij los zit, verliest de verdelersensor het signaal, en als hij een signaal geeft, geeft hij een losse vonk en dat gebeurt bij mij. De vonk raakt altijd dezelfde cilinders, alleen de derde die er zo nu en dan uitkomt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want hier op de Canarische Eilanden is er niet veel informatie over Amerikaanse voertuigen en reserveonderdelen zijn erg moeilijk te vinden.
Alvast heel erg bedankt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen of, indien mogelijk, begeleiden.
Ik ben Ford-monteur, maar een Europeaan.
Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #10952 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: mustang 5.0 ho
Vriend, controleer de verdelerkap goed, want als er ergens een scheur in zit, gaat de vonk over of wordt hij geïsoleerd. Hetzelfde gebeurt met de meches. Je kunt ook een beetje olie op de verdelerkap gieten om hem te isoleren en kijken wat er gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #10986 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: mustang 5.0 ho
ALS HET EEN HALL-SYSTEEM IS ZOALS HET SYSTEEM DAT IK KEN, PROBEER DAN HET EENVOUDIGSTE, DE ROTOR. ALS DAT EEN WEERSTAND OF IETS DAT DE VONK OPEET, IS HET ANDERE DAT JE ONTVOERDER SLECHT IS.