Hallo, ik heb een BMW 320ci met zes cilinders. Als hij in de winter een paar dagen stilstaat, slaat bij het starten een cilinder over en gaan de alarmlichten branden. Eigenlijk hoef je hem alleen maar uit te zetten en opnieuw te starten om hem
weer goed te laten lopen. Deze winter is het al drie keer gebeurd, en laatst gebruikten we het contactslot om te kijken welke cilinder oversloeg. We dachten dat het de bijbehorende bobine was, maar tot mijn verbazing bleek elke keer een andere cilinder oversloeg. Eerst dacht ik dat de bobines aan vervanging toe waren (de bougies zijn nieuw), maar toen vroeg ik me af of het misschien iets anders kon zijn. Bijvoorbeeld dat de accu, na zo lang stil te hebben gestaan, niet krachtig genoeg ontlaadde om alle zes cilinders te starten (dit is slechts een mening; ik weet heel weinig van mechanica). Of misschien iets anders. Kun je iets bedenken?
Oh, en als hij koud is, trilt hij een beetje na het starten, als ik er even over doe om hem te starten, maar dat trilt zodra hij beweegt... Mocht het helpen, hij start altijd bij de eerste poging, zonder enige zichtbare moeite...
Bedankt voor de bijdragen