Zoek MDM

Bulletin

Opel Corsa, 1995

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10957 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Corsa, 1995
Vrienden, ik ben nog steeds bezig met het Corsa-probleem. Ik heb nog geen oordeel geveld, maar ik denk niet dat ze ver van de waarheid af zitten. Natuurlijk is er nu iets vreemds aan de hand met de auto: hij start en komt goed omhoog, maar als hij rijdt, heeft hij geen vermogen. De compressie is oké, maar het valt me op dat er één bougie niet brandt, en de andere wel, maar er zit veel brandstof in. Ik denk dat het probleem niet de sensor is, maar iets wat ermee gepaard gaat. Ik ga hem in ieder geval vervangen. Groeten en ik laat je weten hoe het is gegaan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10999 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik zal het je vertellen, ik heb de nokkenassensor vervangen en het lampje brandt nog steeds, maar het duurt iets langer. Het probleem met het motorvermogen was een apart probleem. Er waren twee bougiekabels waardoor de vonk naar beide kanten oversprong en soms sloeg hij goed over. Ik heb de kabels en bougies vervangen en alles was in orde. De auto rijdt perfect, hij heeft vermogen en alles loopt snel, maar het controlelampje blijft branden en geeft aan dat het een signaal van de toerentalsensor is. Nu heb ik nog iets anders opgemerkt: de snelheidssensor werkt niet. Hij geeft de snelheid van het voertuig niet weer. Het kan zijn dat het signaal wordt verward met dat van de snelheidssensor, want hij geeft de code niet weer, maar wel de motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11002 door handmatig-mechanisch
Hoi kikemec,

de storing in de toerentalsensor zit bij de krukassensor, NIET bij de nokkenassensor. Probeer een andere sensor en het probleem zou opgelost moeten zijn. Ik denk niet dat de computer het toerentalsignaal verwart met het snelheidssignaal. Tenminste, met de auto geparkeerd en de motor draaiend, bestaat deze kleine mogelijkheid niet. Met vriendelijke groet, ¨Jueja.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11016 door handmatig-mechanisch
Controleer de sensorcodes. Als de code die u hebt gewijzigd dezelfde is, vervang dan de andere. De regeleenheden van GM voeren normaal gesproken een automatische reset uit. Als ze geen afwijkingen detecteren, gaat het lampje uit. Onthoud dat de regeleenheid de benodigde vervroeging van de motor afleest op basis van de positie van de bomen. Deze sensor is degene die dat doet. Controleer ook de maf-stroomsensor. Die kan mogelijk iets afwijken. Controleer of vervang eerst de sensor en controleer ook de brandstofdruk van de auto. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11032 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik heb de krukassensor vervangen en het lampje gaat nog steeds branden. Ik heb echter gemerkt dat het lampje gaat branden als ik over een hobbel rijd of iets anders waardoor de auto stationair draait. Het lampje gaat nooit branden als de auto stilstaat. Ik heb nu met de eigenaar van de auto gesproken. Hij vertelde me dat hij de laatste keer dat hij de auto had gerepareerd, ook het krukasaandrijftandwiel moest vervangen. De nieuwe had nog wat speling. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Helaas wil de eigenaar geen geld meer uitgeven, dus ik kan de krukas niet verwijderen om hem te repareren. Het probleem is dat ik met twijfels blijf zitten en dat vind ik helemaal niet leuk.