Hallo forumleden, hierbij presenteer ik een probleem met een Opel Corsa uit 1995, Duitse motor, dubbele nokkenas en 1.6 GLX-motor. Het injectiesysteem van dit voertuig is een Multitec S 95, multipoint. De regeleenheid of ECU is 16213739 en de fabrikantcode is RQ. Het probleem is als volgt: dit voertuig startte helemaal niet, hoe hard ik het ook probeerde. Nu start hij wel, maar ik heb foutcode -19-, RPM SENSOR SIGNAAL. Deze geeft aan dat de sensor slecht is of ontbreekt en dat het een opgeslagen fout is. Het probleem is als volgt: deze motor, een X 16 XE, heeft een nokkenassensor en een andere volger. Als een van deze in slechte staat zou zijn, zou er geen vonk zijn en zou de motor niet starten. Ik heb de nokkenassensor vervangen en de motor start en loopt goed, maar het controlelampje gaat weer branden en met dezelfde code. Als iemand iets soortgelijks is overkomen met een Corsa of een ander voertuig, reageer dan zodat ik een idee kan krijgen van de details, aangezien ik geen computer van hetzelfde voertuig bij de hand heb om het te testen. Dank u wel.