Zoek MDM

Bulletin

neon 1996 zonder vonk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10863 door handmatig-mechanisch
Neon zonder vonk uit 1996 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met een Neon uit 1996, een viercilinder met dubbele bovenliggende nokkenas. Ze hebben hem bij me gebracht omdat hij niet meer start sinds ze de kop hebben vervangen. Tot nu toe heb ik de timing gecontroleerd en ik had hem voor een 2.4-motor. Ik heb het opgelost door de nokkenastandwielen te draaien, maar er kwam nog steeds geen vonk van de bobine. De krukassensor werkt correct; hij krijgt wel stroom en schakelt de stroom uit wanneer de poelie wordt bewogen, zodat de stroomstoring de computer goed bereikt. De bobine werkt prima omdat ik hem op een andere Neon heb aangesloten en die normaal startte. De computer stuurt stroom naar de bobine, maar wat ik met de kabels heb gecontroleerd, is dat hij geen signaal stuurt om de stroom naar de bobine uit te schakelen. Ik dacht dat de computer het probleem was, maar toen ik hem in een andere Neon monteerde, startte deze...
dus ik heb deze Neon, die geen vonk geeft, nog niet kunnen diagnosticeren... Weet iemand uit ervaring wat voor defect hij zou kunnen hebben?
Ik zou jullie hulp enorm waarderen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10879 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Neon uit 1996 zonder vonk
Controleer de nokkenassensor en controleer de timing van de nokkenassen met de krukas.
Er is een herleerprocedure voor de krukas- en nokkenassensoren. Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.