Zoek MDM

Bulletin

Toyota 2L-T dieselpomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden - 15 jaar en 8 maanden geleden #10844 door handmatig-mechanisch
Toyota 2L-T dieselpomp Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, de auto is een Toyota Hiace uit 1997, motortype 2L-T, cilinderinhoud 2.4 diesel, brandstofinjectiepomp van het merk Denso en het is een roterende pomp.
Ik zal het even uitleggen. Een collega belde me om dit type pomp te laten installeren. Wat is er aan de hand? De distributiepoelie op de distributieriem heeft geen sporen van slijtage en ik moet de pomp op de distributieriem monteren. Hartelijk dank voor uw reactie.
Laatste editie: 15 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10846 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota 2L-T dieselpomp
Ik snap niet waar je het over hebt, Victor. Vertel me eens over welke Toyota je het hebt. En als het een auto met een benzinemotor is, heeft de brandstofpomp geen positie. Geef me meer informatie over de auto, zodat ik je kan helpen: model, bouwjaar, cilinderinhoud, brandstof, enzovoort, zodat we je beter kunnen helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10884 door handmatig-mechanisch
alle Toyota's hebben twee merktekens op de pompen van dat jaar. Als je van voren naar de pomp kijkt, zie je aan de rechterkant een klein lijntje langs de zijkant, waar het ringetje zit, en ook op de motorbehuizing zit dat, dat is de distributieriem. Op de getande poelie is het midden conisch, er zit een punt of zaadje of klein lijntje voor de tanden, en op de motorbehuizing zit een klein lipje dat meestal rond de twaalf uur zit, daar zou hij zonder problemen moeten starten. Hierna hebben we in de werkplaats een comparator achterin geplaatst en de route uitgelezen die de autodata aangeeft. Dit is ingewikkeld en vereist speciaal gereedschap.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10885 door handmatig-mechanisch
Er is een 2L-T model waarbij de poelie een plaat heeft met drie schroeven die maar op één positie passen, die moet er ook zijn. Op de plaat zit het tandwiel, een lijn, die ervoor zorgt dat de riem niet los kan lopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10890 door handmatig-mechanisch
De pomppoelie heeft een markering op een van de tanden, controleer dit zorgvuldig. De krukas- en nokkenaspoelies hebben markeringen en je moet ze recht tegenover elkaar plaatsen. De pomppoelie staat negentig graden recht vooruit en staat recht omhoog. Als je het schema wilt, stuur me dan een bericht met je e-mailadres en ik stuur het je toe. Het staat in Auto Data als je het wilt.