Zoek MDM

Bulletin

MISLUKKING IN VOLLE UITVOERING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10800 door handmatig-mechanisch
FALEN IN VOLLEDIGE BETROKKENHEID Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden!!

Deze keer vraag ik jullie om hulp vanwege het volgende:

Onlangs, tijdens het rijden en beklimmen van heuvels in de tweede versnelling, verliest mijn Fiat Siena uit 1998 vermogen totdat hij stopt. Dit gebeurt wanneer de motor warm is en al een tijdje heeft gedraaid. Ik heb de bobines en het brandstoffilter vervangen en de injectoren schoongemaakt. Ik heb gemerkt dat de brandstofpomp een vrij hard geluid maakt dat nog steeds hoorbaar is tijdens het rijden... het is een zoemend geluid.
Een monteur heeft echter blijkbaar de pompdruk getest en zegt dat die in orde is.

Wat zou er mis kunnen zijn met de pomp als deze het probleem veroorzaakt? Wat moet ik nog meer controleren voordat ik besluit de pomp te vervangen?

Ik waardeer alle hulp die jullie me kunnen geven!

Met vriendelijke groet!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10816 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: STORING BIJ VOLLEDIG DRAAIEND
Heb je de pompregelaar gecontroleerd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10827 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, wat betreft je probleem, het zou goed zijn als je een meter installeert om de brandstofdruk te meten en deze tijdens het rijden test. Als het een elektronisch defect is, zou het storingslampje op het dashboard je waarschuwen. Het is waarschijnlijker dat de storing in de pomp zit of in het elektrische circuit dat de pomp van stroom voorziet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10835 door handmatig-mechanisch
Bedankt, vrienden, voor jullie reacties.

Soms gaat het waarschuwingslampje voor een defecte brandstofinjector aan en dan weer uit.

Toen deze storing zich voor de tweede keer voordeed, heb ik hem naar de scanner gebracht, maar de monteur constateerde dat alles in orde leek te zijn.

De injectoren zijn schoongemaakt en er bleek er één defect te zijn, die is vervangen. Deze reiniging is bijna drie maanden geleden uitgevoerd.

Ik ben onlangs in een bergdorpje geweest, dus de wegen zijn steil. Ik heb hier een Fiat Siena uit 1998 zien rijden, en die rijdt prima voor een 1,3-liter motor.

Maar in mijn auto, met vier passagiers, kom ik nauwelijks uit de eerste versnelling om te klimmen, en als ik naar de tweede schakel, kom ik niet harder dan 20 km/u.

De pomp maakt een constant zoemend geluid, wat je in de auto kunt horen als je goed oplet.

Voordat je de pomp vervangt, raad ik aan de drukregelaar van de pomp te controleren. Waar kan ik die vinden?

Als ik geen drukmeter bij de hand heb, is er dan een andere manier om te testen of de druk te laag is?

Bedankt voor jullie hulp! Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10850 door handmatig-mechanisch
HALLO VRIEND. DE BRANDSTOFDRUKREGELAAR BEVINDT ZICH NAAST DE BRANDSTOFDRUKPOMP (IN DE BRANDSTOFTANK. JE KUNT DEZE OOK GETEST MET DE MANOMETER). DE MANOMETER IS HET ENIGE INSTRUMENT WAARMEE JE EEN DEFECT VAN DE POMP EN DE BRANDSTOFDRUKREGELAAR KUNT UITSLUITEN. VEEL SUCCES