Zoek MDM

Bulletin

MISLUKKING IN VOLLE UITVOERING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #10800 door handmatig-mechanisch
STORING TIJDENS HET RIJDEN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal!

Deze keer heb ik een vraag om hulp met het volgende:

Mijn Fiat Siena uit 1998 verliest sinds kort vermogen tijdens het rijden bergop in de tweede versnelling en slaat uiteindelijk af. Dit gebeurt als de motor warm is en al een tijdje draait. Ik heb de bobines, het brandstoffilter en de injectoren al vervangen en schoongemaakt. Ik merk dat de brandstofpomp een vrij luid zoemend geluid maakt, zelfs tijdens het rijden.
Een monteur heeft de pompdruk gecontroleerd en zegt dat die in orde is.

Wat zou er mis kunnen zijn met de pomp als dat inderdaad het probleem is? Wat moet ik nog meer controleren voordat ik besluit hem te vervangen?

Ik waardeer alle hulp die jullie kunnen bieden!

Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #10816 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: STORING TIJDENS HET RIJDEN
Heb je de pompregelaar gecontroleerd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #10827 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, wat betreft je probleem, het zou een goed idee zijn om een ​​brandstofdrukmeter te installeren en deze tijdens het rijden te testen. Als het een elektronische storing was, zou het waarschuwingslampje op het dashboard gaan branden. Het is waarschijnlijker dat het probleem bij de brandstofpomp of het elektrische circuit dat deze van stroom voorziet, ligt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #10835 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor jullie reacties.

Het waarschuwingslampje voor de injectoren gaat soms aan en dan weer uit.

Toen dit een tweede keer gebeurde, heb ik de auto laten uitlezen, maar de monteur vond alles in orde.

De injectoren zijn gereinigd en één bleek defect te zijn en is vervangen. Deze reiniging is bijna drie maanden geleden uitgevoerd.

Onlangs ben ik in een bergachtig gebied geweest met zeer steile wegen. Ik heb hier Fiat Siena's uit 1998 zien rijden en die presteren goed voor een 1.3L-motor.

Met vier passagiers aan boord kan ik echter nauwelijks uit de eerste versnelling komen om de helling op te rijden, en als ik naar de tweede versnelling schakel, kom ik niet sneller dan 20 km/u.

De brandstofpomp maakt een constant zoemend geluid dat, als je goed luistert, in de auto te horen is.

Voordat de pomp vervangen wordt, werd mij aangeraden om de brandstofdrukregelaar te controleren. Waar kan ik die vinden?

Als ik geen drukmeter heb, is er dan een andere manier om te testen of de druk te laag is?

Bedankt voor jullie hulp! Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #10850 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend. De brandstofdrukregelaar bevindt zich naast de brandstofdrukpomp (in de brandstoftank). Deze kan ook worden getest met een drukmeter. De drukmeter is het enige hulpmiddel waarmee een probleem met de pomp én de brandstofdrukregelaar kan worden uitgesloten. Succes!