Bedankt, vrienden, voor jullie reacties.
Soms gaat het waarschuwingslampje voor een defecte brandstofinjector aan en dan weer uit.
Toen deze storing zich voor de tweede keer voordeed, heb ik hem naar de scanner gebracht, maar de monteur constateerde dat alles in orde leek te zijn.
De injectoren zijn schoongemaakt en er bleek er één defect te zijn, die is vervangen. Deze reiniging is bijna drie maanden geleden uitgevoerd.
Ik ben onlangs in een bergdorpje geweest, dus de wegen zijn steil. Ik heb hier een Fiat Siena uit 1998 zien rijden, en die rijdt prima voor een 1,3-liter motor.
Maar in mijn auto, met vier passagiers, kom ik nauwelijks uit de eerste versnelling om te klimmen, en als ik naar de tweede schakel, kom ik niet harder dan 20 km/u.
De pomp maakt een constant zoemend geluid, wat je in de auto kunt horen als je goed oplet.
Voordat je de pomp vervangt, raad ik aan de drukregelaar van de pomp te controleren. Waar kan ik die vinden?
Als ik geen drukmeter bij de hand heb, is er dan een andere manier om te testen of de druk te laag is?
Bedankt voor jullie hulp! Met vriendelijke groet!