Zoek MDM

Bulletin

peilstok

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10792 door handmatig-mechanisch
oliepeilstok Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, maar ik zie dat jullie vragen beantwoorden en ik ga kijken of jullie mijn probleem kunnen oplossen of me er een idee van kunnen geven.

Ik heb een Land Rover Freelander uit 1999 en laatst brak de peilstok af toen ik de olie controleerde. Ik kon hem eruit krijgen, maar uiteindelijk zat er een zwart plastic dingetje aan en nu zit het er niet meer in als ik hem er weer in doe. Ik kan hem er niet helemaal in doen. Wat kan ik doen?

Vrienden vertelden me dat ze bij het verversen van de olie het deksel van de oliepan moeten verwijderen en dat ze dan het probleem zouden kunnen oplossen, maar de pan heeft geen pakking en moet vervangen worden. Ik wacht op jullie uitleg, als dat kan, alvast bedankt. Ik vind dit fijn. Ik zal hier nog lang blijven om vragen te stellen en uitleg te geven. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10862 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: oliepeilstok
Hallo vriend, was dat zwarte ding waar je het over had niet van plastic? Hoort het bij de metalen staafafdekking? Zo ja, zou de metalen staaf dan gewoon verder naar beneden gaan en stoppen? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10867 door handmatig-mechanisch
Ja, het was plastic, maar voordat de peilstok er helemaal in ging en nu maar half, is het ongeveer 15 centimeter te kort om er weer in te gaan zoals eerst. Ik weet niet of ik het goed uitleg, maar ik kan het niveau niet controleren omdat zelfs het bovenste deel, dat geel en ook van plastic is, mist wat ik eerder noemde, een stukje. Kunt u me helpen? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10876 door handmatig-mechanisch
Haal het metalen deksel eruit en maak het schoon. Waarschijnlijk zit het verstopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10882 door handmatig-mechanisch
En hoe verwijder je die? Je hoeft het carter niet te demonteren. Kijk, ik ben nieuw met dit soort dingen.