Hallo allemaal, ik heb hulp nodig.
Ik heb een R-Clio 1.4 ALize benzine.
Een tijdje geleden, toen ik voor een stoplicht stond, accelereerde de auto vanzelf tot bijna 4000 toeren per minuut. Ik was zo bang dat ik de auto heb uitgezet. Kort daarna sloeg de auto af in plaats van te accelereren, zodra ik hem startte of wanneer ik de koppeling indrukte om te schakelen, of bij een stoplicht, enz.
Nu gebeurt hetzelfde bij mij, laatst startte ik hem, maar de auto viel af, het toerental daalde, zelfs als ik het gaspedaal indrukte om gas te geven, viel hij af omdat de auto terugviel in toeren als ik het losliet. En wat er nu gebeurt, is dat ik de auto de hele tijd op toeren laat draaien, bij 1500-2000 toeren per minuut als ik stilsta, na 10 minuten lijkt hij weer normaal te worden, maar dan is de volgende stap afslaan.
In de werkplaats heb ik het al twee keer laten doen. De eerste keer was om een andere reden, en toen ik hem eruit haalde, gebeurde dat met die acceleratie bij het stoplicht, dus ik bracht hem terug. De garagemedewerker zag dat de gaskabel defect was en aan mijn regenjas bleef haken, dus hij verving hem.
Maar toen bleef de auto rare dingen doen, dus ik bracht hem terug. Het enige wat hij me vertelde was dat hij een elektrisch defect had gevonden, en dat het in theorie zo zou moeten zijn. Maar dat is het duidelijk niet, want het gebeurt nu weer.
Kan iemand me vertellen wat er mis is? En hoeveel gaat het kosten?
Ik ben een beetje wanhopig.
Bedankt!!!!!
Meris