Zoek MDM

Bulletin

Mijn Clio slaat af en accelereert vanzelf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10767 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb hulp nodig.

Ik heb een R-Clio 1.4 ALize benzine.

Een tijdje geleden, toen ik voor een stoplicht stond, accelereerde de auto vanzelf tot bijna 4000 toeren per minuut. Ik was zo bang dat ik de auto heb uitgezet. Kort daarna sloeg de auto af in plaats van te accelereren, zodra ik hem startte of wanneer ik de koppeling indrukte om te schakelen, of bij een stoplicht, enz.

Nu gebeurt hetzelfde bij mij, laatst startte ik hem, maar de auto viel af, het toerental daalde, zelfs als ik het gaspedaal indrukte om gas te geven, viel hij af omdat de auto terugviel in toeren als ik het losliet. En wat er nu gebeurt, is dat ik de auto de hele tijd op toeren laat draaien, bij 1500-2000 toeren per minuut als ik stilsta, na 10 minuten lijkt hij weer normaal te worden, maar dan is de volgende stap afslaan.

In de werkplaats heb ik het al twee keer laten doen. De eerste keer was om een andere reden, en toen ik hem eruit haalde, gebeurde dat met die acceleratie bij het stoplicht, dus ik bracht hem terug. De garagemedewerker zag dat de gaskabel defect was en aan mijn regenjas bleef haken, dus hij verving hem.

Maar toen bleef de auto rare dingen doen, dus ik bracht hem terug. Het enige wat hij me vertelde was dat hij een elektrisch defect had gevonden, en dat het in theorie zo zou moeten zijn. Maar dat is het duidelijk niet, want het gebeurt nu weer.

Kan iemand me vertellen wat er mis is? En hoeveel gaat het kosten?
Ik ben een beetje wanhopig.
Bedankt!!!!!
Meris

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10768 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Clio slaat af en accelereert vanzelf
Hallo, twee dingen kunnen de temperatuursensor of de stappenmotor zijn. Je kunt ook de parameters van de acceleratorsensor aanpassen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10770 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Clio slaat af en accelereert vanzelf
Hallo, het probleem zit in de stationair-sensor. Verwijder deze en maak hem goed schoon. Anders, vervang hem als hij niet reageert op schoonmaken. Ik hoop dat dit helpt. Doei.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10785 door handmatig-mechanisch
over het algemeen heb je gelijk bij kortsluiting, maar je moet verschillende dingen controleren. Ten eerste de IAC-klep. Als de regeling niet adequaat is, werkt het voertuig bij zeer lage toerentallen of bij hoge toerentallen. Dat probleem is eenvoudig en snel te controleren. Wat de temperatuursensor betreft, is het waar dat het voertuig veel accelereert als deze is uitgeschakeld. Het probleem treedt echter niet alleen op bij lagere toerentallen, maar ook bij hogere toerentallen. Het elektrische probleem is zeer goed mogelijk, aangezien rendieren zeer slechte aardingen in hun elektrische apparatuur hebben en veel te doen hebben. Bijvoorbeeld, als je op de rem trapt, gaan de alarmlichten aan. Of gaan de standen aan en uit? Het probleem in je voertuig treedt alleen op als je op de rem trapt? Alleen met de lichten aan of altijd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10795 door handmatig-mechanisch
Controleer de draden naar de stationair draaiende motor (stappenmotor). Verplaats ze en kijk of de acceleratie stopt. Deze connectoren veroorzaken vaak problemen.