Zoek MDM

Bulletin

Ik heb ondersteuning nodig voor mijn VW Jetta uit '87.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10697 door handmatig-mechanisch
Kan iemand mij helpen...
Ik heb de kogels, keeringen, accessoires en de versnellingspook vervangen en nu kan ik de eerste versnelling niet meer vinden. Alle andere versnellingen zijn normaal. Voordat ik de accessoires heb vervangen, moest ik naar de eerste versnelling zoeken, anders paste hij er moeilijk in. Er moet een geheim zijn om de hendel af te stellen. Ik hoop op reacties...:knipperen: :knipperen:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10719 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ondersteuning nodig voor een VW Jetta '87
De beste en makkelijkste manier om deze stangen aan te passen, is om de achteruitversnelling met de hand in de doos te vinden, deze ingeschakeld te laten en vervolgens de hendel in de achteruitversnelling te zetten en het opnieuw te proberen. Dat is alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10725 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ondersteuning nodig voor een VW Jetta '87
Koppel eerst de schakelstangen los van de transaxle en bepaal de schakelweg van de eerste naar de tweede, de derde naar de vierde versnelling en de achteruitversnelling. Vervang vervolgens de nokkenas, controleer de speling en vervang de spelingsbussen van de koppeling. Ten slotte heeft de hoofdstang een schroef aan het uiteinde, zodat u de beweging kunt vergroten of verkleinen om een goede synchronisatie van de versnellingen te garanderen.