Zoek MDM

Bulletin

OLIE IN DE UITLAAT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #10653 door handmatig-mechanisch
OLIE IN DE UITLAAT Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik wil graag weten waarom mijn 6-cilinder dieselmotor olie lekt via de uitlaat. Hij is onlangs gerepareerd, de klepgeleiders en kleppen zijn vervangen, maar de klepzittingen niet. Ik denk dat dat het probleem is. Als iemand me kan vertellen wat dit probleem veroorzaakt...
Ik denk niet dat het de zuigerveren zijn, want die hebben exact de juiste speling behouden en de cilinders zijn bekleed en er zijn dezelfde zuigers gebruikt...
Ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen...
alvast bedankt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #10655 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Olie in de uitlaat
Houd moed, je zou de motor opnieuw moeten demonteren, hoewel je niet aangeeft hoeveel cilinders nat zijn of of ze lekken langs de pakkingen, moet je in ieder geval demonteren en controleren:
Kwaliteit van de gemonteerde zuigerveren
Netheid van de zuigergroef en tolerantie tussen de groef en de zuigerveer
Tolerantie tussen de zuiger/cilinders en honen
Bougie indien van toepassing op de motor
Klepgeleiders Ik zie het als moeilijk, tenzij ze los zijn geraakt.
Wanneer we een motor repareren, vertrouwen we uitsluitend op de gelijkrichter en in veel gevallen werken velen zoals ze veronderstellen, maar wij monteurs zijn degenen die moeten controleren of de geleverde toleranties overeenkomen met wat de fabrikant aangeeft.
Er is niets saaier dan een motor repareren en vanwege dat probleem te moeten demonteren.
Mijn advies: til de cilinderkop op en laat het carter zakken, verwijder een zuiger en de bijbehorende oliering, test deze in de cilinder en controleer of deze tegen de cilinder drukt.
Ik hoop dat je het me laat weten als je de storing hebt.
Kop op en houd de moed erin, vergeet niet om ons te laten weten hoe het is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #10658 door handmatig-mechanisch
Hoi, controleer ook of de klepsteelafdichtingen vervangen zijn en of de cilinderkoppakking het juiste aanhaalmoment heeft. Als er lekkage is, is aandraaien voldoende. Als je de motor uit elkaar moet halen, controleer dan of de zuigers niet krom zijn door slijtage. Soms is dat met het blote oog niet te zien. Meet ze op. Ik hoop dat je hem niet uit elkaar hoeft te halen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #10662 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik de motor moet demonteren. Ik wacht gewoon af welke andere opties er zijn. Voordat ik hem monteerde, heb ik de speling van de zuigerveren en de cilinder gemeten, en die waren perfect. Ik denk dat de zuigerveren misschien aan de zuiger vastzitten, of misschien de cilinderkoppakking, want ik zie geen andere manier. Ik hoop dat je me blijft helpen, zodat ik kan zien of ik iets over het hoofd zie...
anders moet ik hem demonteren.
Bedankt...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #10663 door handmatig-mechanisch
Je zult hem zeker uit elkaar moeten halen, maar weet je zeker dat het olie is? Als je alles hebt vervangen, zou er geen probleem moeten zijn, tenzij er brandstof met de olie vermengd is, en dat zou door de zuigerbeweging kunnen komen.