Zoek MDM

Bulletin

autodiachnose

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10649 door handmatig-mechanisch
Zelfdiagnose Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten of iemand de laptop gebruikt voor zelfdiagnose, en hoe dat werkt. Is hij goedkoper dan zelfdiagnoseapparaten? En zijn de kabels en software erg duur? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10650 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: autodiagnose
Bedoel je met draagbaar een laptop of notebook? Zo ja, dan gebruik ik er een. Je moet natuurlijk nog steeds software installeren en een interface hebben die communiceert met de elektronische poort van de auto. Maar de investering is het waard; je bespaart veel tijd en moeite.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10656 door handmatig-mechanisch
Maar hoeveel euro's kunnen we het over de investering hebben? Ik bedoel, de laptop natuurlijk, want de kabels zullen duur zijn, toch? Is de software makkelijk te vinden? Of beter nog, kun je me vertellen waar ik informatie kan vinden, hahaha, bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10661 door handmatig-mechanisch
Kijk, er zijn veel soorten scanners. Er zijn er die je gewoon met een kabel op je laptop en de diagnose-aansluiting aansluit, en dat is alles. Ik heb er een met een interface en een laptop, een SPC Max. Bekijk hem op condistelec.com, hij is Argentijns, hij is erg goed, hij heeft veel functies, waaronder een oscilloscoop. Bekijk hem eens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10692 door handmatig-mechanisch
Het hangt af van welke auto's of merken uw werkplaats het vaakst gebruikt. Er zijn goedkope scanners die heel gebruiksvriendelijk zijn. Het hangt ervan af wat u nodig hebt: er zijn er die geschikt zijn voor Amerikanen, Aziaten of Europeanen. Het hangt ook af van het land waar u ze vindt. Zo worden hier in Mexico de Launch, Genesis en een relatief nieuwe, de CJ4, veel gebruikt. Natuurlijk verschillen de scannermerken per land. Als u uit Mexico komt, kan ik u de link geven naar een pagina met software voor laptops of scanners. Met vriendelijke groet.