Zoek MDM

Bulletin

Geluid van hydraulische klepstoters op mijn Kia Carens

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10582 door handmatig-mechanisch
Ik heb een kloppend geluid in de motor van mijn Kia Carens. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Hoe heb je het opgelost? Geef me wat ideeën.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10604 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Geluid van hydraulische klepstoters op mijn Kia Carens
Als het klepstoters zijn, kun je een additief aan de olie toevoegen om de viscositeit te verhogen. Als het geluid afneemt, is de enige oplossing het vervangen van de klepstoters. Wees voorzichtig, het geluid kan afkomstig zijn van de zuigerpennen of zuigers. Controleer eerst waar het geluid vandaan komt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10621 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Geluid van hydraulische klepstoters op mijn Kia Carens
Het geluid is niet constant, het treedt alleen op als ik accelereer boven de 1500 tpm, met belasting van de motor, dus alleen als hij draait. Het zou een ander onderdeel kunnen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10631 door handmatig-mechanisch
Als het niet zo klinkt met de auto in neutraal, is er duidelijk een ander probleem. Waarom klinkt het zo in neutraal bij 1500 km/u?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13378 door handmatig-mechanisch
Dit geluid hoor ik alleen tijdens het rijden, als ik gas geef. Zou het de injectorstoel kunnen zijn? De laatste CO-meting gaf een niveau aan dat hoger was dan de standaardlimiet van 0,50%.