Zoek MDM

Bulletin

Citroen C3 1.4 HDI (start niet)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10541 door handmatig-mechanisch
Citroen C3 1.4 HDI (start niet) Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een C3 HDI en het probleem is dat de klant zonder diesel is komen te zitten. Sindsdien start de auto niet meer. Ik heb de primerpomp gebruikt, maar er komt steeds lucht uit. Ik gebruik hem waarschijnlijk al een tijdje. De auto staat al sinds juni stil. Ik zou uw hulp zeer waarderen. Dank u wel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10586 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Citroen C3 1.4 HDI (start niet)
Controleer de slangen naar de brandstofpomp; soms zitten er kleine scheurtjes in waardoor er geen brandstof bij de pomp kan komen.
Met vriendelijke groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10591 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Citroen C3 1.4 HDI (start niet)
Vul de tank minimaal halfvol met diesel. Als de pomp dan nog steeds niet werkt, draai dan de injectoren los en blijf pompen. Werkt het dan nog steeds niet, koppel dan de brandstoftoevoer van de pomp los en hevel de brandstofleiding van de tank af om te controleren of deze niet verstopt is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10599 door handmatig-mechanisch
Voer een eenvoudige test uit: omzeil het hele systeem en voed de pomp rechtstreeks vanuit een tank of container om te zien of de motor start. Houd er rekening mee dat u de pomp en injectoren moet ontluchten, aangezien een luchtbel in het systeem voorkomt dat de auto start of ervoor zorgt dat de motor afslaat. Als u er zeker van bent dat dit het enige probleem is, kunt u het systeem ontluchten. Ik raad aan om, als er na al deze stappen nog steeds geen verbetering is, de injectoren te verwijderen en te testen, aangezien de retourstroom daarvan erg slecht is.