Zoek MDM

Bulletin

Citroen C3 1.4 HDI (start niet)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10541 door handmatig-mechanisch
Citroen C3 1.4 HDI (start niet) Geplaatst door manual-mecanica
Nou, ik heb een C3 HDi, en het probleem is dat de klant zonder diesel is komen te zitten. Sindsdien start de auto niet meer. Ik heb hem wel geprepareerd, maar er blijft lucht uit komen. Ik moet hem al een hele tijd aan het prepareren zijn. Hij staat al sinds juni stil. Ik zou uw reactie op prijs stellen. Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10586 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen C3 1.4 HDI (start niet)
Controleer de slangen die naar de opvoerpomp leiden. Soms zitten er kleine scheurtjes in, waardoor de brandstof er niet doorheen kan.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10591 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen C3 1.4 HDI (start niet)
Je hebt minstens een halve tank Ohil-benzine getankt. Als het nog steeds niet stijgt, draai dan de injectoren los en pomp verder. Als het er niet uitkomt, verwijder dan de brandstofinlaat van de pomp en zuig deze leeg om te controleren of de tankleiding verstopt is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10599 door handmatig-mechanisch
Voer een eenvoudige test uit, sla het hele systeem over en voed de pomp vanuit een tank of container en test of deze start. Houd er rekening mee dat u de pomp en de injectoren moet ontluchten, omdat een bel binnenin voorkomt dat het voertuig start of dat het start maar stopt. Als u zeker weet dat alleen dat de oorzaak is, probeer het dan totdat u het systeem ontlucht hebt. Ik raad aan om, nadat u dit alles hebt gedaan en er nog steeds geen verbetering is, de injectoren te verwijderen en ze te testen, omdat het terugkeren van deze injectoren vreselijk is.