Zoek MDM

Bulletin

CHECK-indicatielampje op de Daewwo Nubira

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10469 door handmatig-mechanisch
CHECK-indicatielampje brandt op Daewwo Nubira Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, voordat ik begin. Ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb een Daewoo Nubira II uit 2003 met 26.000 km op de teller. Plotseling, zonder dat ik iets in de auto heb gemerkt, ging het gele Check-lampje op het dashboard branden. Het lampje brandt constant en gaat niet uit.
Hoewel ik weet dat ik naar de garage moet, omdat ik een slechte ervaring heb gehad met een andere auto van een ander merk, waar ze probeerden onderdelen te vervangen die niet goed waren, is mijn vraag de volgende:
Welke storing geeft dit lampje aan als de auto prima lijkt te werken? Zou het een sensor kunnen zijn die niet goed werkt, en zo ja, welke? Kan ik de katalysator als oorzaak van de storing uitsluiten?
Alvast bedankt voor de hulp en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10473 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: CHECK-lampje op Daewwo Nubira
Kijk, wat betreft het waarschuwingslampje: er is mogelijk een massasignaal gegenereerd en daarom bleef het branden zonder een motorstoring te melden. Het andere probleem is dat het waarschuwingslampje geen katalysatorstoringen diagnosticeert. Om het dashboardlampje uit te schakelen, moet u een scanner laten lopen om de storing op te sporen en te wissen en te controleren of alle parameters correct werken. Oké, tot ziens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10476 door handmatig-mechanisch
Een vriend van mij overkwam iets soortgelijks met een Corsa, en hij werd helemaal gek van de scanner, omdat hij telkens andere onderdelen aangaf als hij er een verving.
Het probleem was een sensor (ik denk een temperatuursensor) die gewoon los was geraakt.

JUAN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10492 door handmatig-mechanisch
Hallo, het controlelampje in auto's gaat branden wanneer de motorregeleenheid een storing in het elektronisch regelsysteem detecteert. In uw specifieke geval, als u merkt dat de auto normaal werkt, kan het zijn dat de meting van een van de sensoren van het injectiesysteem op een gegeven moment een parameter buiten de normale waarde heeft gedetecteerd en dat die storing het controlelampje heeft doen branden. Omdat het lampje echter blijft branden, is de storing permanent. De sensor die problemen geeft, stuurt dus informatie naar de regeleenheid. Dit kan komen door een defecte sensor of door de bedrading. Bij auto's wordt minstens 50% van de storingen veroorzaakt door de bedrading. Of het nu gaat om slijtage of slechte contacten, het is niet altijd de defecte sensor. Aan de andere kant moet u een elektronische diagnose van de auto laten uitvoeren in een werkplaats die over de juiste apparatuur (scanners) voor uw auto beschikt. Groeten en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10498 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de informatie. Ik ga kijken of ik een betrouwbare garage kan vinden die de diagnosetool heeft. Ik ben huiverig voor officiële service vanwege een slechte ervaring.