Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Renault Mégane 1.9D uit 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10461 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zou graag willen weten of iemand me kan helpen met een probleem met een diesel Megane Serie 1.
Het probleem is dat de auto bij het starten hapert en veel witte rook uitstoot. Bij meer dan 3000 tpm loopt de motor beter, maar het grootste probleem is dat bij 1 km rijden het temperatuurlampje en het remlampje op het dashboard gaan branden en de auto niet boven de 1500 tpm komt en de motor geen vermogen meer heeft. Dit gebeurt bijna altijd, maar niet altijd. Als ik de auto uit en weer aan zet, loopt hij soms prima, maar dan gaat het ABS-lampje branden en werkt hij niet meer. Ik vrees dat het iets met de bedrading of de ECU te maken heeft.
Ik zou je hulp zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10463 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met de Renault Megane 1.9D uit 1999
Hoi maat, verbruik je koelvloeistof? Witte rook duidt meestal op de aanwezigheid van waterdamp. Controleer of er een tekort aan vloeistof in de radiateur zit, aangezien dit kan komen door een beschadigde cilinderkoppakking. Stuur ons meer informatie zodat we je kunnen helpen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10464 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met de Renault Megane 1.9D uit 1999
Bedankt voor uw snelle antwoord. Nee, het verbruikt geen koelvloeistof. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10470 door handmatig-mechanisch
Hallo, controleer de aardingskabels. Mogelijk zitten er wat losse of gesulfateerde kabels in, en is er mogelijk niet voldoende aarding voor de kachels en de auto.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10504 door handmatig-mechanisch
De kabels zijn gecontroleerd en ik heb niets gezien, alles is in orde (blijkbaar).
Ik dacht aan de EGR-klep.