Zoek MDM

Bulletin

x-treil 2005 rpm gaat op en neer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10447 door handmatig-mechanisch
X-Treil 2005 RPM gaat op en neer Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb de afstelling gedaan en toen hebben ze de X-Treil naar de hogedrukreiniger gebracht en hem 40 minuten gebruikt. Daarna hebben ze hem uitgezet en toen ze hem weer aanzetten, verlaagden en verhoogden ze het toerental van 1500 naar 2000 en ging de motorstoring aan, maar de scanner detecteerde geen codes. Hij accepteert het protocol wel en geeft alle functies weer, maar detecteert geen codes. Hij is al in drie verschillende delen gescand en doet in alle delen hetzelfde. Kan iemand me meer informatie geven?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10459 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2005 X-Treil rpm gaat op en neer
Kijk, de sensor die de krukasrotatie meet, heeft waarschijnlijk kortsluiting naar massa, of is in dat geval door water beschadigd. Je kunt de sensor op de transmissietandkrans en het instrumentenpaneel controleren om dit uit te sluiten. Controleer ook de computeraansluitingen om er zeker van te zijn dat ze niet nat zijn.

Ik hoop dat deze informatie nuttig is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10496 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2005 X-Treil rpm gaat op en neer
Jouw probleem is iets simpels, de acceleratiepositiesensor was niet gekalibreerd en dat kwam precies doordat onervaren mensen afstellingen doen, het gasklephuis wassen en de vlieger met de hand bewegen en ze hem uit de kalibratie hebben gekregen omdat hij geen zweep meer gebruikt, hij is elektronisch en werkt via een potentiometer, de oplossing is om hem opnieuw te laten kalibreren met de scanner