Zoek MDM

Bulletin

Mistige Renault Megane Classic Jaar 99

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10414 door handmatig-mechanisch
FUGGED RENAULT MEGANE CLASSIC YEAR 99 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb last van condens op de ruiten van mijn Mégane. Ik ben er al meerdere keren mee naar de garage geweest, maar ze kunnen geen oplossing vinden. Zodra het wat kouder wordt, beslaan alle ramen en moet ik de verwarming op vol vermogen zetten om dit te voorkomen. Dit begon allemaal met een lek in de radiator, waardoor er water naar onze voeten stroomde. Ze hebben de radiator gerepareerd en sindsdien (ongeveer 3 jaar) gebeurt dit elke winter.

Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn,

alvast bedankt allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10428 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Beslaan van een Renault Megane Classic uit 1999
Hoi Julio, het probleem wordt duidelijk veroorzaakt door de radiator. Ofwel is deze verkeerd gemonteerd, ofwel hebben ze de meegeleverde isolatoren niet geïnstalleerd om dit te voorkomen. Laat het controleren bij een goede verwarmings- en aircozaak. Succes en laat ons weten wat je ontdekt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10445 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Beslaan van een Renault Megane Classic uit 1999
Bedankt. Ik heb erover nagedacht en de bodem meerdere keren gecontroleerd, en het is niet nat en er lijkt geen water te lekken, maar ik zal je advies toch ter harte nemen.

Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10696 door handmatig-mechanisch
Hoi Julio. Het is duidelijk dat de condensatie in de auto wordt veroorzaakt door vocht.
Het zou kunnen dat de radiator van de verwarming niet goed is gemonteerd, zoals Jal je vertelt. Als dat het geval is, zou je symptomen van een lek in het koelsysteem opmerken (lager peil, antivriesgeur, enz.).
Als er geen lekken in het systeem zijn, hebben we twee opties: er heeft sinds de reparatie water in de auto gestaan, of er komt water binnen (bijvoorbeeld regen).
Als er sinds de reparatie water in de auto heeft gezeten op een onzichtbare plek, zoals onder de vloerplanken, kan de vloer droog aanvoelen, maar de isolatiematerialen die in vloeren en andere materialen worden gebruikt, zijn meestal ook erg absorberend en kunnen vochtig (of nat) zijn.
Als er regenwater naar binnen zou komen, zou hetzelfde kunnen gebeuren: de absorberende materialen zouden erdoorheen sijpelen en vocht afgeven voor condensatie.
Ik raad je daarom aan om eerst te controleren of er geen vloeistoflekken in het circuit zijn en, als die er niet zijn, te zoeken naar vocht in de auto, te beginnen bij de radiator van de verwarming en laag bij de auto, waar water zich kan ophopen.
Als je water of erg vochtige materialen tegenkomt, droog ze dan af en kijk of er niets anders meer in komt. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10700 door handmatig-mechanisch
Bedankt, maar in principe komt er nergens water binnen en lekt de radiator niet.

Bedankt.