Zoek MDM

Bulletin

Trol dynamo problemen (Nissan)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1040 door handmatig-mechanisch

Hallo allemaal...!

God zegene jullie enorm...
Ik dank de Heer en jullie voor deze site, want ik heb veel onderzoek gedaan naar mijn "TROL" uit 1986, omdat ik er problemen mee had. Dankzij sites zoals deze kon ik het probleem bijna helemaal zelf oplossen (en natuurlijk, Godzijdank)... Behalve dan dat ik wat gereedschap miste... Maar goed, tijdens mijn onderzoek kon ik vaststellen dat ik niet de enige was met het probleem, daarom deel ik dit met jullie, ik hoop dat iemand anders er iets aan heeft...

De TROL (Nissan Patrol) heeft een vacuümpomp op de dynamo, met een "O-ring" die, wanneer deze versleten is, de motorolie afvoert. Deze valt door de zwaartekracht direct op de diodeplaat van de dynamo en verbrandt deze (omdat de olie vloeibaar is). Om dit "kleine probleem" te verhelpen, wordt de dynamo verlaagd, wordt de vacuümpomp met de 3 schroeven verwijderd en wordt de "O-ring" vervangen; Natuurlijk besef je dit meteen als het laadlampje niet uitgaat en je denkt dat het aan de accu ligt en je wilt niet accepteren dat de diodeplaat kapot zou kunnen zijn, want dat zou je een rib uit je lijf kosten... Maar in werkelijkheid valt het reuze mee als je zelf de dynamo demonteert en dat verdomde lampje verwijdert...
Hier in Panama kostte het me niet meer dan $ 30,00 om de plaat en de plaat zelf te vervangen...

Tot ziens allemaal...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.