Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Trailblazer-code P0300

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42482 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het probleem met Trailblazer-code P0300
Kijk of dit gesprek u kan helpen:

GESPREK MET DE CHEVROLET-TECHNICUS:

Tech. Hernán: Mijn naam is Hernán en ik zal uw vraag behandelen.

Klant: Goedemiddag Hernán, ik heb een probleem met een Trailblazer uit 2004, 6 cilinders, foutcode P0300. Ik heb de inlaatluchttemperatuursensor van de motor die een foutcode gaf al vervangen, ik heb de bougies en bobines vervangen, maar als ik hem start, krijg ik code P0300. Ik weet niet of ik de injectoren moet verwijderen om het uit te sluiten

. Tech. Hernán: Dit heeft twee mogelijkheden. Nadat u alles hebt gedaan wat u noemt, moet u de brandstofdruk meten voordat u de injectoren verwijdert, deze moet minimaal 55 psi zijn.

Klant: Dus eerst sluit ik de druk van de brandstofpomp uit... zo niet, dan ga ik verder met de injectie...

Tech. Hernán: Precies, ik raad in ieder geval aan om het filter van de brandstofpomp te vervangen. Het veroorzaakt altijd misfires omdat het de brandstofstroom belemmert. Anders moet je de injectoren reinigen en de microfilters vervangen.

Klant: Als ik dat allemaal doe, inclusief de injectoren, en de storing blijft bestaan, raadt u me dan aan om nog iets anders te controleren?

Tech. Hernán: Misfires komen ook voor als er koolstof in de motor zit, maar daarvoor moet je de cilinderkop verwijderen en ontkolen. Dit gebeurt echter bij voertuigen met een hoge kilometerstand. Het meest voorkomende probleem is wat ik je heb uitgelegd. Je moet ook de originele bougies gebruiken om misfires te voorkomen.

Klant: Oké, perfect. Er staat 182.000 km op de teller, dat is mogelijk. Afgezien van de storing, is het op zijn minst alsof er een cilinder kapot is. De bougies zijn van platina Acdelco. Dat doe ik allemaal.

Tech. Hernán: Als je een scanner hebt, kun je de misfires per cilinder zien.

Klant: Mijn scanner is een generieke OBD 2-scanner

. Tech. Hernán: Om de misfires te meten, heb je een professionelere scanner nodig, zoals de Tech 2. Daarmee kun je een grafiek per cilinder bekijken, die laat zien welke cilinder de misfire veroorzaakt.

Klant: Ah, oké, perfect... Dan ga ik naar een vriend die Cartman Scann Pro heeft

. Tech. Hernán: We staan ​​voor je klaar, dus geef een positieve beoordeling, want dat is erg belangrijk voor mijn profiel. Met vriendelijke groet, Hernán

Klant: Dank je wel, Hernán.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.