Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Trailblazer-code P0300

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10979 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Trailblazer probleemcode P0300
De Trailblazer is een 6-cilinder of 8-cilinder, nou ja, het geval is hetzelfde. Als het probleem niet is opgelost door de injectoren te spoelen, is het waarschijnlijk een bobinekap in het geval van de 6-cilinder, of een bougiekabel in het geval van de 8-cilinder. Ik hoop dat dit je enigszins helpt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10988 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Trailblazer probleemcode P0300
Oké, en waar zit die sensor? En wat moet ermee gebeuren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #10992 door handmatig-mechanisch
Geeft het alleen P0300 of een andere waarde? Kijk naar de brandstofafstelling in de datalijn van je scanner. Koppel de MAF-sensor los en kijk of er een verandering is. Reinig deze sensor zeer zorgvuldig met remmenreiniger. Controleer het motorvacuüm en zoek naar kapotte slangen waar de motor lucht aanzuigt die de computer niet heeft geregistreerd. Hetzelfde geldt voor de afdichtingen van het inlaatspruitstuk. Controleer de injectoren op lekkage. Je kunt dit doen door de brandstofdruk te meten en een snelle drukdaling te observeren na het uitzetten van de motor, of je kunt de brandstofrail(s) verwijderen. Controleer de bobines. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11027 door handmatig-mechanisch
Waarschijnlijk krijgt de bougie niet alle stroom die nodig is. Vervang de doos waar de hoogspanningskabels naar de bougies komen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19010 door handmatig-mechanisch
VRIEND HIER LAAT IK DE OPLOSSING DIE IK VOOR DAT PROBLEEM HEB GEVONDEN, ACHTER IN MIJN WERKPLAATS DIE DOOR DE PLASTIC BUIS LOOPT DIE TUSSEN HET LUCHTFILTER EN DE ACCELERATORCHOKE ZIT. ER IS EEN THERMISCHE LEZER DIE, WANNEER DEZE BESCHADIGD IS, DIT SOORT STORINGEN VEROORZAAKT EN DE SCANNER ONTVANGT DIT ALS BESCHADIGD (DEZE THERMISCHE SENSOR VERSTUURT GEGEVENS OVER DE HOEVEELHEID LUCHT EN DE LUCHTTEMPERATUUR, ZODAT DE MOTOR WORDT VERVROEGD OF VERTRAAGD, MAAR TERWIJL DEZE IN EEN STORING IS, BEGINT DE COMPACT DE TIJD TE VERVROEGEN EN INDIEN NODIG TE VERTRAGEN) ...... VOOR HEN GEEFT HET JE EXPLITIES IN CILINDERS ZONDER OP DAT MOMENT TE HOEVEN EXPLODEREN IK HOOP DAT IK JE HELP HEB GEWEEST... NOG ANDERE VRAGEN...