Zoek MDM

Bulletin

Startprobleem met de 2000 Seat Cordoba 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10312 door handmatig-mechanisch
Startprobleem met de Seat Cordoba 1.6 uit 2000. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn Seat Cordoba 1.6 uit 2000. Soms, als je de motor start, draai je de sleutel om en slaat hij niet aan. Je wacht 5 minuten en dan slaat hij weer aan, hoewel je soms veel langer moet wachten. Dit gebeurt zowel koud als warm. Bij de (onofficiële) garage hebben ze de single-point injectie gereinigd met een spuitbus, maar hij doet het nog steeds niet. Ze hebben er ook een machine in gezet en hij lijkt geen problemen te hebben.

Iemand ideeën?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10328 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startprobleem met de 2000 Seat Cordoba 1.6
Mogelijk hebt u problemen met de startmotor of gewoon met het sleutelplaatje. Het hangt af van de geluiden die hij maakt. Laat ons weten of hij geluid maakt wanneer u hem probeert te starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10336 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startprobleem met de 2000 Seat Cordoba 1.6
Bedankt voor je interesse.

Nou, kijk... in eerste instantie had ik de indruk dat hij kapot ging toen ik de sleutel erin stak. Het duurde lang voordat het geluid van de brandstofpomp en vervolgens een "klik" van een relais verdwenen waren... maar in de garage waar ik hem naartoe bracht, vertelden ze me dat als hij kapot ging, hij een geluid leek te maken in het contactpunt... Ik heb geen idee...

Bedankt
vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10343 door handmatig-mechanisch
Vriend, ik heb nog nooit een geluid van de injectie gehoord, maar als je hem start en hij slaat niet aan, zijn er twee mogelijkheden: geen vonk of geen brandstof. Er is niet veel anders aan de hand. Maar eerlijk gezegd zou ik hem erin moeten hebben om het te zien en te onderzoeken. Uit wat je zegt, zijn er geen symptomen van wat dan ook. Maar je kunt zien wanneer hij het begeeft, of er vonk en brandstof is. Een van de twee is er niet of is defect. Controleer dat eerst, zodat ik een beeld kan krijgen van het probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10344 door handmatig-mechanisch
Nog een vraag, vriend: heeft uw voertuig een startonderbreker?