Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de ontsteking van de Yamaha XT225Serow

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10285 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Yamaha XT225 uit 1994. Onlangs is de inductiespoel van de ontsteking doorgebrand. Omdat het te duur was, heb ik hem laten reviseren, maar hij werkte niet goed. Ik heb hem naar een andere garage gebracht om hem opnieuw te laten reviseren, maar hij bleef hetzelfde. De motor stabiliseert het stationair toerental niet. Soms accelereert hij vanzelf tot zulke hoge toeren dat hij moet worden uitgezet om te kunnen schakelen en starten. Soms wordt hij erg dof. Kan het zijn dat deze spoel niet gereviseerd kan worden en is het noodzakelijk om hem te vervangen door een nieuwe? Zou de CDI ook kunnen falen? Ik heb graag uw mening. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10286 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de ontsteking van de Yamaha XT225Serow
Kijk, mijn vriend, ik denk dat het probleem niet in de bobine zit, maar eerder in het goed schoonmaken van de carburateur en het volledig indraaien van de sproeier of luchtschroef en hem dan drie volledige slagen terugdraaien. Deze motoren werken met een goede luchtstroom. Ik vertel je dit omdat mij hetzelfde is overkomen. Als ik een carburateur op deze motoren synchroniseer, laat ik ze met die luchtstroom. Ik hoop dat het helpt, laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10319 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de ontsteking van de Yamaha XT225Serow
Oké, bedankt vriend, ik ga het doen en ik zal het je vertellen.