Zoek MDM

Bulletin

twijfels over YAMAHA TZR 3MA....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10276 door handmatig-mechanisch
Twijfels over de YAMAHA TZR 3MA.... Geplaatst door manual-mecanica
HALLO VRIENDEN, IK BEN FRANCISCO UIT CHILI EN IK HOOP DAT JULLIE ME KUNNEN HELPEN. IK HEB EEN YAMAHA TZR 3MA EN MIJN VRAAG IS WAT GEBEURT ALS IK DE WATERLEIDINGEN NAAR DE CARBURATEUR VAN DE MOTORFIETS VERWIJDER? IK VRAAG DIT OMDAT DE MOTORFIETS NIEUWE ZUIGERS EN CARBURATEURS HEEFT EN ÉÉN CILINDER EEN WITTE BLOKJE HEEFT, EN DAT IS HARD. IK DENK DAT HET KAN KOMEN DOORDAT HET WATER IN DE BENZINE KOMT, IN DE WERKELIJKHEID GA IK ERVAN UIT DAT... OH, IK HOOP DAT JULLIE MIJN TWIJFEL VAN TEVOREN KUNNEN VERHELDEN. HARTELIJK BEDANKT..... :kant:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10278 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Twijfels over de YAMAHA TZR 3MA....
Weet je zeker dat er water via die carburateurslangen de motor binnenkomt? Ik vertel je dit omdat die slangen een zeer belangrijke functie hebben in de carburateur. Wat je zou kunnen proberen, is om tijdelijk een stop op de slangen te zetten om te voorkomen dat er water in komt en dit te controleren. Als dat het geval is, zou je het hele onderdeel moeten vervangen, omdat het onverstandig is om die leidingen helemaal te verwijderen. Controleer ook of de koppakking niet beschadigd is, aangezien daar ook water in kan komen.
Voor deze test heb je een drukregelaar nodig om het koelsysteem te comprimeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10287 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vragen over de YAMAHA TZR 3MA....
Kijk, maat, ik heb niet veel ervaring met Funbikes of motoren met een grote cilinderinhoud, maar ik denk dat het probleem komt doordat er olie in de cilinder komt en deze verbrandt, vandaar de witte rook. Ik raad je aan om de cilinder nog eens te controleren. Het kan zijn dat de zuigerveren tegenover elkaar staan of dat je de klepstelen of keerringen moet vervangen. Het kan ook zijn dat de pakking kapot is. En tot slot, en ik hoop dat het niet komt doordat het verkeerd is gerepareerd, want als er water in de cilinder zou komen, zou de motor afslaan. Ik hoop dat mijn mening nuttig voor je is...;) RENE

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10292 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vragen over de YAMAHA TZR 3MA....
haaammmm ik waardeer je suggesties hamm nog iets wat ik niet genoemd heb is de cilinder die veel verbrandt, als ik mijn hand erachter leg voel ik dat de compressie niet optimaal is vergeleken met de andere cilinder... zou het kunnen dat de zuiger verkeerd gepositioneerd is?????? Nogmaals bedankt alvast....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10294 door handmatig-mechanisch
Fran, de witte rook in het water dat aanwezig is bij verbranding, komt regelmatig voor door een defect in de cilinderkoppakking. In jouw geval met onafhankelijke cilinderkoppen komt het alleen door de zuiger die je noemt. Het gebrek aan kracht in de uitlaat vertelt je dat de compressie van die cilinder laag is en dit is om dezelfde reden de pakking. Nu kan water moeilijk door de koelkanalen van de carburateur komen. De druk in dat systeem is niet zo hoog dat er scheuren ontstaan in de lagen van het gemengde water en brandstof. Mocht dit om wat voor reden dan ook gebeuren, dan kan een goede lasser of cilinderkopreparateur dit lassen en repareren. Maar het probleem zit hem in de pakking. Als je een echte test wilt die dit probleem bevestigt, hoef je alleen maar de compressie van de cilinders te meten en dat is alles. Je kunt ook de olie controleren op emulsie. Bij motoren met een hoog vermogen is dat natuurlijk niet zo erg merkbaar. Controleer dit en laat het ons weten, zodat we je kunnen helpen.