Zoek MDM

Bulletin

schok als alfa 155 begint te vorderen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10173 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Alfa 155. Ik heb het druklager en de koppelingsplaat vervangen en de drukgroep opnieuw laten aandraaien. Wat er gebeurt, is dat als ik hem in de eerste versnelling zet en ik wil laag toerental rijden, de motor wel draait, maar als ik meer accelereer, niet, maar de vezels van de koppelingsplaat verbranden. Velen hebben me verteld dat dit normaal is, maar bij mij klopt er iets niet. Ik heb de versnellingsbak en de motorsteunen gecontroleerd en die zijn in goede staat. Heeft iemand suggesties? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10174 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Schokken bij het starten van de Alpha 155
Hoi maat, heb je het vliegwieloppervlak goed hersteld? Dit is een typische kromtrekking van een vliegwiel. Het kan harde plekken hebben en niet perfect waterpas zijn. In dat geval moet je het met een steen herstellen of vervangen. Laat ons weten wat je ontdekt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10219 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Schokken bij het starten van de Alpha 155
Oeps, ik heb het gecontroleerd en het was goed versleten met de steen, maar het is gedaan met een roterende steen, ik denk dat het ideaal zou zijn om het met een draaibank te doen, dat wil zeggen dat de draaibank het afslijt en het net als de remschijven heel glad en glanzend achterlaat, want toen ik de plaat van het stuurwiel verwijderde, was het ruw en dof, ik dacht dat dat normaal was omdat ik zag dat anderen die het hebben hersteld het zo hadden achtergelaten, kon ik u misschien wat duidelijkheid geven voordat u de versnellingsbak opstuurt, want het is duur en omslachtig, omdat ze oneindig veel connectoren hebben en er altijd wel iets verkeerd is aangesloten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10221 door handmatig-mechanisch
Waarschijnlijk zit het probleem in het vlak van het stuurwiel, de storing is verzekerd.