Zoek MDM

Bulletin

Centrale vergrendeling Seat Cordoba 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1015 door handmatig-mechanisch
Seat Cordoba 2001 Centrale Vergrendeling Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo. Ik heb een Seat Cordoba uit 2001 en de kabel die de servo voor de kofferbak bedient is kortgesloten, waardoor de kofferbak niet opengaat als ik alle deuren open. Het probleem is dat ik geen doorgebrande zekeringen heb kunnen vinden, noch het relais dat het slot aanstuurt, noch de module die het slot aanstuurt.
Als iemand me kan vertellen waar ik die kan vinden, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Met vriendelijke groet, Manuel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1018 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Centrale vergrendeling Seat Cordoba 2001
Wat u ervaart, is mogelijk een doorgesneden kabel in de kofferbakklep.

Dit gebeurt wanneer u de kofferbak opent en sluit. De kabel is doorgesneden en de servo werkt niet, maar er springen geen zekeringen door, want anders zouden de deuren niet werken en zou u de kapotte zekering op het dashboard, onder het stuurwiel, links, boven de pedalen, zien.

Tip: open de kofferbak, klap de achterbank naar voren, stap in en kijk geduldig waar de kabels lopen die het kofferbakslot bedienen. Dit

gebeurt ook bij Opel Vectra's, en een ander probleem is dat het kofferbaklampje blijft branden, wat leidt tot een hoger brandstofverbruik, een lege accu, het niet activeren van het autoalarm (het detecteert een open deur), enz.

U ziet een zwarte slang met twee pluggen aan de kofferbakklep bevestigd, die u moet vervangen door een nieuwe; ze zijn niet duur.

Controleer ook de vergrendelingsservo zelf, voor het geval de motor kapot is en er niets met de rest van het systeem gebeurt.

Ik hoop dat ik u hiermee heb geholpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1038 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Centrale vergrendeling Seat Cordoba 2001

Wat u ervaart, is mogelijk een doorgesneden kabel in de kofferbakklep.

Dit gebeurt wanneer u de kofferbak opent en sluit. De kabel is doorgesneden en de servo werkt niet, maar er springen geen zekeringen door, want anders zouden de deuren niet werken en zou u de kapotte zekering op het dashboard, onder het stuurwiel, links, boven de pedalen, zien.

Tip: open de kofferbak, klap de achterbank naar voren, stap in en kijk geduldig waar de kabels lopen die het kofferbakslot bedienen. Dit

gebeurt ook bij Opel Vectra's, en een ander probleem is dat het kofferbaklampje blijft branden, wat leidt tot een hoger brandstofverbruik, een lege accu, het niet activeren van het autoalarm (het detecteert een open deur), enz.

U ziet een zwarte slang met twee pluggen aan de kofferbakklep bevestigd, die u moet vervangen door een nieuwe; ze zijn niet duur.

Controleer ook de vergrendelingsservo zelf, voor het geval de motor kapot is en er niets met de rest van het systeem gebeurt.

Ik hoop dat ik u hiermee heb geholpen.

Dat heb ik al gemerkt. Er is kortsluiting ontstaan in de kabel die de servo aanstuurt, waardoor er iets in de sluiting is doorgebrand. De servo werkt, dat heb ik al getest.
Het probleem is dit: ik heb het hele dashboard afgezocht, het dashboardkastje gedemonteerd en kon de centrale vergrendelingsmodule niet vinden om te repareren. Bovendien hoor ik een relais dat activeert wanneer de vergrendeling wordt geactiveerd, maar ik kan het nergens vinden. Ik heb het werkplaatshandboek van de Seat Cordoba uit 1997 gelezen, maar het is niet hetzelfde model als ik, en de alarm- en centrale vergrendelingsmodules zitten niet naast het dashboardkastje. Bovendien hoor ik bij het vergrendelen en ontgrendelen van de portieren een relais bij het stuur, maar ik kan het niet vinden. Ik heb alles wat ik onder het dashboard kon vinden gecontroleerd, maar tevergeefs.
Trek daarentegen alle relais los die zich in de buurt van de zekeringen bevinden, dan blijft de sluiting werken.
Waarschijnlijk is er kortsluiting ontstaan in de kabel die de matero-servo bedient, waardoor er een zekering is doorgebrand, een relais is gebroken of een kabel is doorgebrand.

Als iemand mij meer informatie kan geven, zou ik daar heel dankbaar voor zijn!!!

Alvast bedankt, Manuel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1084 door handmatig-mechanisch
a: Als ik het slot van de kofferbak met de sleutel activeer, gaan de rest van de deuren open of dicht, afhankelijk van de actie.

b: Als ik het slot van de bestuurdersdeur activeer, merk ik dat de grendels heel langzaam bewegen.

c: Als ik het slot van de bestuurdersdeur activeer, merk ik dat de grendels met een normale snelheid bewegen.

Als uw antwoord a is: vergeet dan de elektrische installatie.
Als uw antwoord b is: controleer dan de vacuümleiding van de kofferbak.
Als uw antwoord c is: controleer dan de stijfheid van de servo van het kofferbakslot (deze is mogelijk te stijf voor de vacuümmotor om te bewegen).