Zoek MDM

Bulletin

Ik heb advies nodig! Mechanische problemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10146 door handmatig-mechanisch
Ik heb advies nodig! Mechanische problemen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn Chevrolet C30. Het is een pick-uptruck uit 1986. De mechaniek is erg basic, maar een paar dagen geleden was de onderste koppelingscilinder beschadigd. Ik heb de cilinder vervangen en het probleem werd erger toen de vork die de borgring vasthoudt loskwam. Oké, ik heb de bak laten zakken, de borgring en de koppelingsplaat vervangen en alles weer in elkaar gedrukt. Het ging prima! Maar vandaag heb ik alles weer in elkaar gezet en het koppelingspedaal gaat erg zwaar en gaat niet ver genoeg naar beneden. Ik moet alleen nog de cilinder vervangen, maar ik weet het niet zeker. Ik heb overal gezocht naar de handleiding van deze auto, maar niets is te moeilijk!

Ik hoop dat je me kunt helpen!
Alvast bedankt
, Isidro.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10158 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Advies nodig! Mechanische problemen
Hoi Hisidro, heb je gemerkt dat de pers niet echt een platte ventilator geeft? Als dat het geval is, zijn ze vaak stug. Dit kun je oplossen door aan de achterkant, tussen de pers en het kogelgewricht, wat platte ringen te plaatsen, niet te breed, want anders loopt hij vast. Nou, het is een aanwijzing, probeer het eens of gebruik het als referentie als het helpt, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10167 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Advies nodig! Mechanische problemen
Hmm, hé, dat had ik niet gezien! Je hebt gelijk!!! Dat was een van mijn twijfels in het begin! Terwijl ik de ventilator aandraaide, bleef hij steeds verder dichtgaan! Maar ik herinnerde me dat toen ik hem uit elkaar haalde, hij behoorlijk strak zat tot het einde! Dus heb ik hem toch maar aangedraaid!!

Ik ga eerst de slotcilinder proberen! Want eerlijk gezegd wil ik de kast niet weer laten zakken!!! Als dat het niet oplost, nou, dan laat ik hem wel weer zakken!

Heel erg bedankt