Zoek MDM

Bulletin

Subaru Legacy 2.2 '91 Distributieriem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10124 door handmatig-mechanisch
Subaru Legacy 2.2 '91 Distributieriem Geplaatst manual-mecanica
Ik wil graag weten wat de afstand is tussen de distributieriem en een automatische transmissie van een Subaru Legacy 2.2.

Moet ik beginnen met de markeringen op de nokkenas of de markeringen op het differentieel?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10134 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Subaru Legacy 2.2 '91 Distributieriem
Hallo vriend, heeft de Subaru één of twee riemen? Hier in Chili zijn er Subaru's met dubbele riem. In ieder geval zul je om hulp moeten vragen, want de nokkenassen vallen eraf. De nokkenas- en krukaspoelies zijn gemarkeerd met een lijn of een punt. Deze markeringen staan van voren gezien in een hoek van 90 graden, dus in een rechte lijn. De afdekkingen hebben ook markeringen, dus het is niet erg ingewikkeld. Het maakt niet uit wat je eerst plaatst, zolang de markeringen maar op de juiste plek zitten. Meestal plaats ik eerst de krukas en de riem erop, dan monteer ik de nokkenassen om ze gemakkelijker te kunnen bewegen. Daarna druk ik op een werkbank de hydraulische spanner in en monteer ik die. Het is niet moeilijk, maar je hebt wel een extra paar handen nodig om te voorkomen dat de nokkenassen bewegen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.