Zoek MDM

Bulletin

Motorvermogenprobleem Kia Avella

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10103 door handmatig-mechanisch
Motorvermogenprobleem Kia Avella Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal:

Vraag, ik heb een Kia Avella uit 1999. Ik heb de dynamo laten reviseren, maar nadat de monteur hem had teruggebracht, viel de motor uit, vooral op hellingen. Ik zou graag willen weten of iemand me met dit probleem kan helpen.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10105 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorvermogenprobleem Kia Avella
Hallo! Uw monteur moest waarschijnlijk de accu loskoppelen om de dynamo uit uw auto te verwijderen. Hierdoor werden de in het RAM opgeslagen leergegevens gewist. Toen hij de accu weer aansloot en de motor startte, begon de ECM te werken met alle fabrieksinstellingen, wat mogelijk niet ideaal is voor de werking van de motor op uw locatie. Het goede nieuws is dat de ECM van de auto "leert" over de omstandigheden waarin hij op dat moment werkt, en dit is een volledig automatisch proces dat plaatsvindt terwijl u met uw auto rijdt. Mijn advies: maak een onafgebroken rit van minstens een uur met uw auto en probeer alle mogelijke variaties in de werking te benutten... start hem eerst en laat hem op normale bedrijfstemperatuur komen zonder te accelereren of iets dergelijks, laat hem dan, indien mogelijk, met een constante snelheid rijden, rem op de motor, constante snelheid en haal hem dan in... Het idee is om de motor door allerlei situaties te laten gaan die zich bij normaal rijden kunnen voordoen, zodat de ECM gegevens verzamelt en de bedrijfsparameters van de motor aanpast aan uw specifieke locatie. Daarna zou u geen problemen meer moeten hebben. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10112 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorvermogenprobleem Kia Avella
Heel goed antwoord Alge, wat je zegt klopt. Hetzelfde gebeurt met Toyota-voertuigen. Luister ernaar en je zult zien dat je probleem wordt opgelost. Als je de middelen hebt, kan een diagnoseteam het natuurlijk sneller doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10119 door handmatig-mechanisch
Eigenlijk, tijdens het rijden gedurende deze dag, kreeg de motor weer vermogen. Stationair trilt de hele auto alsof het een benzinetank is. Vraag: Ben ik de afstelling kwijt? Want voorheen werd er flink op toeren gedraaid, en nu trilt de motor behoorlijk. Jammer dat ik geen toerenteller heb om te vergelijken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10121 door handmatig-mechanisch
Groeten.
Dat is wat er werkelijk gebeurde... de ECM verloor zijn zelfafstelling op het moment dat de accu werd losgekoppeld. Uit wat je me vertelt, lijkt het erop dat hij niet helemaal de juiste informatie heeft ontvangen, omdat het stationair toerental laag en instabiel is... Het lijkt erop dat hij misschien wat meer training nodig heeft om alles weer normaal te krijgen. Verwijder indien mogelijk het luchtfilter en maak het schoon of vervang het. Ik zou zelfs nog verder gaan en ook het brandstoffilter vervangen, zodat de gegevens die de ECM verzamelt betrouwbaarder zijn in een afgestelde motorsituatie, zodat het brandstofverbruik zelfs iets kan dalen... Natuurlijk zou ik dat doen, maar ik denk dat in jouw geval gewoon wat meer rijden voldoende zou zijn. Probeer deze ideeën eens uit en laat ons weten of er vooruitgang is geboekt... We zijn hier allemaal om te leren. Groeten.