Zoek MDM

Bulletin

witte rookprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10097 door handmatig-mechanisch
Witte rookprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Ik heb een probleem met de motor van een Renault Master GT9T-720.
Als ik hem koud start, komt er veel witte rook uit, totdat hij warm is en perfect loopt. Ik heb hem al naar verschillende monteurs gebracht, maar niemand kan het probleem vinden.
Ik hoop dat iemand dit ook heeft meegemaakt en me kan helpen.
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10101 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: witte rookprobleem
Als u witte rook ziet in het voertuig, komt dat doordat er water in de verbrandingskamer terechtkomt. Bij een koude start, dat wil zeggen 's ochtends, is dit normaal. De condensatie van water in de katalysator produceert namelijk stoom. Twijfels kunnen eenvoudig worden opgelost door een markering op het waterniveau aan te brengen en een paar dagen met uw voertuig te rijden. Controleer vervolgens het niveau. Als er geen lekkage naar buiten is en het niveau is gedaald, dan is het de cilinderkoppakking (pakking). Controleer deze en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10102 door handmatig-mechanisch
Het is waarschijnlijk waterdamp. Cilinderkop of pakking. Zakt het waterpeil in uw auto?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10301 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden! Groeten.
Het lijkt me dat als je auto witte rook uitstoot, je verschillende dingen moet controleren:
Verbruikt hij motorolie? Verbruikt hij water/koelvloeistof? Wordt de motor oververhit? Hoeveel kilometer heeft die motor gereden? Het is ook raadzaam om een compressietest uit te voeren om olielekkage via de zuigerveren uit te sluiten.
Als je motor olie verbruikt en de symptomen vertoont die je beschrijft, komt dit waarschijnlijk door koud olieverbruik als gevolg van versleten cilinderveren. Wanneer ze opwarmen, zetten de veren uit, waardoor ze groter worden en de compressie verbetert en de olielekkage in de verbrandingskamer afneemt. Controleer de bougies; ze kunnen vol olie zitten.
Het kan ook zijn dat de kamer (cilinderkop) vervormingen heeft op de plaats waar deze aan het blok vastzit, wat veroorzaakt kan worden door oververhitting van de motor.
Het lijkt me echter heel vreemd dat de monteurs je auto hebben geïnspecteerd en de oorzaak van deze afwijking niet hebben gevonden.
Ik hoop dat ik je geholpen heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10412 door handmatig-mechanisch
Controleer of uw auto olie of koelvloeistof lekt. Vervang zo nodig de cilinderkoppakking. Wat moet ik doen?