Zoek MDM

Bulletin

NISSAN Pathfinder V6 MODEL 96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10087 door handmatig-mechanisch
NISSAN pathfinder V6 MODEL 96 Gepubliceerd door manual-mecanica
VRIENDEN: IK HOOP DAT JULLIE ME HIERUIT KUNNEN HELPEN; IK HEB DE SCANNER OP DEZE NISSAN GEPLAATST, EN DIE GAF MIJ CODE PO325 EN ZEGT DAT ER EEN STORING IS IN HET CIRCUIT VAN DE KNOCKSENSOR 1... IK HEB HET GECONTROLEERD... IK HEB EEN DOORLOOPBAARHEID GECONTROLEERD VAN DE SENSOR NAAR DE ECU. IK HEB ERVOOR GEKOZEN DE SENSOR TE VERVANGEN... EN IK HEB DE CODE GEWIST, MAAR IK KRIJG NOG STEEDS DEZELFDE CODE. IK HEB HET HELE CIRCUIT AL GECONTROLEERD EN ER IS DOORLOOPBAARHEID TOT AAN DE ECU. ALS IEMAND ME KAN HELPEN, ZOU DIE ME EEUWIG DANKBAAR ZIJN. IK HEB OOK NIET DE EXACTE WAARDEN KUNNEN VINDEN DIE DEZE SENSOR MOET GEVEN, BIJVOORBEELD OHM, FREQUENTIE... ZODAT IK ZE KAN VERGELIJKEN EN KAN ONTDEKKEN OF DE SENSOR DIE IK HEB GEKOCHT DEFECT WAS... IK ZOU HET OP PRIJS STELLEN ALS IEMAND MIJ DEZE WAARDEN KAN GEVEN OF MIJ DE GEGEVENS KAN GEVEN WAAR DE HANDLEIDING VAN DEZE NISSAN IS... DE CILINDERINHOUD IS 3300CC.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10106 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:NISSAN Pathfinder V6 Model 96
Groeten.

De weerstand tussen aansluiting 1 (van links naar rechts kijkend naar de sensoraansluiting) en de aarde is 500-620 kOhm bij 25°.
Verwijder de roest van de aarde-aansluitingen die zich op de gemeenschappelijke motorruimte bevinden en stel ze goed af. Controleer ook de continuïteit tussen de sensoraansluiting en de ECM en tussen connectoren F101
en F21 die u achter de sensorbedrading vindt. Controleer ook de continuïteit en integriteit van die draad, aangezien het een afgeschermde geleider is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10156 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Re:NISSAN pathfinder V6 MODEL 96
GROETEN:
DANKZIJ UW ANTWOORD WEET IK NU DAT MIJN METINGEN NIET ZO ONJUIST WAREN, WANT HET GAF MIJ EEN WAARDE VAN 534K OHMS. IK HEB OOK DE DOORLOOP TOT AAN DE ECU GECONTROLEERD, IK HEB EVEN DEZELFDE KABEL VAN DE SENSOR NAAR DE ECU VERVANGEN. HET NADELIGE WAS DAT DEZELFDE CODE P0325 MIJ NOG STEEDS HERINNERDE NADAT IK HEM WIST... IK HEB ERVOOR GEKOZEN OM TE DIAGNOSTICEREN DAT HET EEN INTERN PROBLEEM MET DE ECU WAS. IK BEN ECHTER BLIJF ZEKER OVER DE KWAMHEID VAN DE ECU OF HET ECHT EEN PROBLEEM MET DE ECU KON ZIJN EN WAAROM DEZE SCHADE KON ZIJN OPGETREDEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10160 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Re:NISSAN pathfinder V6 MODEL 96
het zou een probleem met de ECU kunnen zijn, dat is onwaarschijnlijk, maar de beste manier om het te testen is, als je de mogelijkheid hebt, om een ECU te halen bij een vriend of kennis die dezelfde heeft. Ik had een soortgelijk probleem als jij, maar dan met de krukassensor. Ik heb de sensor vervangen, maar er gebeurde niets. Ik heb het direct geprobeerd, maar er gebeurde niets. Ik heb het met een andere ECU geprobeerd, maar er gebeurde niets. Toen kwam het hele probleem aan het licht toen de eigenaar van het voertuig me vertelde dat het probleem begon nadat ze de versnellingsbak hadden verwijderd voor de koppeling. Ik heb de doos gecontroleerd en vastgesteld dat de motormassa geen goed contact maakte. Ik heb de massa schoongemaakt en opnieuw geïnstalleerd en het probleem was opgelost. Het heeft lang geduurd voordat ik tot dit resultaat kwam, dus neem deze informatie niet licht op, test het en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10165 door handmatig-mechanisch
De weerstandswaarde is in orde, de sensor vertoont geen problemen. Mogelijk zijn de massa's van de motor niet goed aangesloten, waardoor de spanning die de sensor genereert erg laag is en de ECM dit als een sensorstoring detecteert. Controleer en reinig alle massa's van de motor. Als de auto al een grote reparatie heeft ondergaan, is het mogelijk dat sommige massa's zijn verwijderd en niet vervangen. (Dit gebeurt vaker dan nodig is) Controleer dit daarom ook. Als het probleem aanhoudt, maak dan een aardingskabel om de motor rechtstreeks met de massa te verbinden (niet met krokodillenklemmen, maar met een geschroefde oogklem) en test dit.
Ik hoop dat dit helpt