Zoek MDM

Bulletin

NISSAN Pathfinder V6 MODEL 96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10087 door handmatig-mechanisch
NISSAN Pathfinder V6 MODEL 96 Gepubliceerd door manual-mecanica
VRIENDEN: IK HOOP DAT JULLIE ME KUNNEN HELPEN; IK HEB DEZE NISSAN UITGECHECKT EN DE CODE P0325 GAF, WAT WIJST OP EEN STORING IN CIRCUIT 1 VAN DE KLOPSENSORT. IK HEB HET GECONTROLEERD... IK HEB DE CONTINUÏTEIT VAN DE SENSOR NAAR DE ECU GETEST. IK HEB BESLOTEN DE SENSOR TE VERVANGEN... EN DE CODE GEDOEELD, MAAR DEZELFDE CODE BLIJFT TERUGKOMEN. IK HEB HET HELE CIRCUIT AL GECONTROLEERD EN ER IS CONTINUÏTEIT TOT AAN DE ECU. ALS IEMAND ME KAN HELPEN, ZOU IK HEM OF HAAR EINDELOOS DANKBAAR ZIJN. Bovendien heb ik de exacte waarden die deze sensor zou moeten weergeven, zoals ohm, frequentie, enz., niet kunnen vinden om ze te vergelijken en te bepalen of de sensor die ik heb gekocht defect is. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me deze waarden zou kunnen geven of me zou kunnen vertellen waar de handleiding voor deze Nissan te vinden is. De cilinderinhoud van de motor is 3300 cc.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10106 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: NISSAN Pathfinder V6 MODEL 96
Hallo.

De weerstand tussen klem 1 (van links naar rechts gezien vanaf de sensorklem) en massa bedraagt ​​500-620 kOhm bij 25°C.
Reinig eventuele oxidatie van de massaklemmen op de gemeenschappelijke ruimte van de motor en draai ze stevig vast. Controleer ook de continuïteit tussen de sensorklem en de ECM, en tussen de connectoren F101
en F21. Deze vindt u door de sensorbedrading te volgen. Controleer bovendien de continuïteit en de integriteit van deze draad, aangezien het een afgeschermde geleider betreft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10156 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Re:NISSAN Pathfinder V6 MODEL 96
Hallo:
Dankzij uw reactie weet ik nu dat mijn metingen niet helemaal nauwkeurig waren, aangezien ze een waarde van 534 kOhm aangaven. Ik heb ook de continuïteit tot aan de ECU gecontroleerd en zelfs de kabel van de sensor naar de ECU tijdelijk vervangen door een kabel van hetzelfde type. Het probleem was dat zelfs na het wissen van de foutcode, dezelfde P0325-code bleef verschijnen. Ik heb besloten om het te diagnosticeren als een intern probleem met de ECU. Ik ben er echter nog steeds niet zeker van of het daadwerkelijk een ECU-probleem is en hoe deze schade is ontstaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10160 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Re:NISSAN Pathfinder V6 MODEL 96
Het zou een probleem met de ECU kunnen zijn; het is onwaarschijnlijk, maar de beste manier om het te testen is, indien mogelijk, een ECU te lenen van een vriend of kennis die dezelfde heeft. Maar weet je, ik had een soortgelijk probleem als jij, maar dan met de krukaspositiesensor. Ik heb de sensor vervangen en er veranderde niets. Ik heb geprobeerd hem direct aan te sluiten en ook dat hielp niet. Ik heb een andere ECU geprobeerd en nog steeds geen verandering. Het hele probleem kwam aan het licht toen de eigenaar van de auto me vertelde dat het probleem was begonnen nadat ze de versnellingsbak hadden verwijderd voor een koppelingsvervanging. Ik heb de versnellingsbak gecontroleerd en de massadraad van de motor maakte geen goed contact. Ik heb de massadraad schoongemaakt en opnieuw aangesloten en het probleem was opgelost. Het heeft me lang geduurd om tot deze oplossing te komen, dus neem deze informatie niet licht op. Probeer het en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10165 door handmatig-mechanisch
De weerstandswaarde is in orde; de ​​sensor zelf is niet defect. Het probleem kan zijn dat de massa-aansluitingen van de motor niet goed zijn verbonden, waardoor de sensor een zeer lage spanning genereert. De ECU detecteert dit als een sensorstoring. Controleer en reinig alle massa-aansluitingen van de motor. Als de auto recent grote reparaties heeft ondergaan, is het mogelijk dat sommige massa-aansluitingen zijn losgekoppeld en niet opnieuw zijn aangesloten (dit gebeurt vaker dan zou moeten), dus controleer dit ook. Als het probleem aanhoudt, maak dan een massadraad om de motor rechtstreeks met de massa te verbinden (niet met krokodilklemmen, maar met een ringaansluiting om vast te schroeven) en test deze.
Ik hoop dat dit helpt