Zoek MDM

Bulletin

SEAT TOLEDO GLX 92 PECH

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #10060 door handmatig-mechanisch
SEAT TOLEDO GLX 92 BREAKDOWN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo. Ik heb een Seat Toledo 1.8 GLX uit 1992. Mijn probleem is dat hij perfect start als hij koud is, maar na een tijdje wel start en dan vanzelf afslaat. Hij staat al bijna zes maanden in de garage en ze hebben hem van top tot teen gecontroleerd zonder iets te vinden. Ze hebben de brandstofpomp en een sensor vervangen, de accu is nieuw en de bedrading is theoretisch in orde (met theoretisch bedoel ik dat de monteur me dat vertelde, maar volgens hen is het waarschijnlijk een elektrisch defect). Eerst dachten we dat er misschien wat water in de brandstof zat en hebben we er een product bijgedaan, maar niets. Ik wilde weten of iemand anders iets soortgelijks heeft meegemaakt (aangezien ik heb gehoord dat die auto's veel storingen hebben gehad, terwijl de mijne nooit is uitgevallen...) of dat iemand weet wat er mis zou kunnen zijn.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 4 dagen geleden #10117 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: SEAT TOLEDO GLX 92 PIJN
Kijk naar de voeding van de motorregeleenheid. Deze eenheden worden meestal gevoed via een relais (30 genaamd) dat zich meestal onder het stuur bevindt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 3 dagen geleden #10131 door handmatig-mechanisch
Er zijn veel auto's die deze storing hebben en het zijn allemaal verschillende problemen. Het relais dat titinemo u noemde, is daar één van. Het is namelijk een tachymetrisch relais met een soort ingebouwd circuit dat de vonk en de pompstroom verdeelt. Het is enigszins complex, maar controleer ook of er geen luchtinlaten in het brandstofinjectiesysteem zitten. Probeer het ook eens met een directe brandstofinstallatie. Dat wil zeggen, start het systeem op en sluit directe kabels aan op de pomp. Controleer als laatste de continuïteit van de vonk. Als u een ontstekingsmodule hebt, kunnen die soms problemen veroorzaken en als ze de verdeler binnendringen, is het erger. Haal ze er gewoon uit en plaats ze verder naar buiten. Nu kan het zijn dat er een intermitterende snede wordt gemaakt. Laat het ons weten, zodat we u kunnen blijven helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13485 door handmatig-mechanisch
Ik heb ook een Toledo 1.8 IGL en mij overkomt iets soortgelijks. Hij start in één keer en na een tijdje, als ik bij een stoplicht stop, accelereert hij en als ik stop, duurt het een eeuwigheid voordat hij start. Ik vraag me af of iemand me een oplossing kan geven, ik word er helemaal gek van, hahaha. Groeten aan iedereen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13506 door handmatig-mechanisch
controleer de temperatuursensor