Zoek MDM

Bulletin

RENAULT MODUS AIRBAG-AFWIJKING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10048 door handmatig-mechanisch
RENAULT MODUS AIRBAG ANOMALY Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Modus met 50.000 km op de teller, een 1.2 16v. Laatst, toen ik hem startte, ging het airbagwaarschuwingslampje branden en de boordcomputer geeft aan dat er een storing is. Weet iemand richtlijnen om te controleren op een defecte aansluiting? Of waar ik moet zoeken voordat ik hem naar Renault breng? Kan de storing alleen met de boordcomputer van Renault worden verholpen?
Bedankt. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10056 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: RENAULT MODUS AIRBAG ANOMALY
Kijk, over het algemeen treedt deze afwijking vanzelf op. Het is niet raadzaam om tests uit te voeren als je geen kennis hebt van explosieven. Het beste is om het probleem met een scanner op te lossen, niet per se met die van de dealer, want elke garage met een standaard scanner kan je helpen. Ik heb zelf een SPCMAX en ik weet dat die werkt, dus een andere kan je ook helpen. Het gebeurt vaak bij Renault en Peugeot dat dat lampje gaat branden wanneer je de accu vervangt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10180 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: RENAULT MODUS AIRBAG ANOMALY
Hoi maat, ik ben nieuw op dit forum, maar ik werk bij Renault.
Deze storing komt vrij vaak voor en heeft meestal te maken met de kabel van de gordelspanner.
Heb je de bestuurdersstoel onlangs verplaatst? Zo ja, dan komt dat meestal doordat de kabel naar de gordelspanners onder de stoelrails loopt en vaak beschadigd raakt bij het verplaatsen van de stoel. Controleer of de kabel niet geplet is.