Zoek MDM

Bulletin

opstartproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1003 door handmatig-mechanisch
Startproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik heb een Megane 1.4-16v en soms start hij niet, soms wel en soms niet. De accu is prima. Wat kan het zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1006 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startproblemen
Je legt niet uit wat voor soort storing het veroorzaakt, alsof het geen kracht heeft, doet het niets, en na een aantal pogingen start het zonder problemen... je zou iets meer moeten specificeren, een ander interessant ding zou zijn om het bouwjaar van het voertuig te weten en het gebruik ervan, begin met de basis (volgens je storings specificaties), controleer de verbindingen die naar de startmotor gaan en de spanning die daarop komt, kijk naar mogelijke stroomafleidingen, een slechte verbinding, een blote kabel, overtollig vet op de aansluitingen van de startmotor en voldoende stroombereik, en als tot hier alles normaal is, demonteer en vervang de koolborstels, controleer het anker en de rotor, bekijk de rotor, dat deel waar het kopermateriaal wat scheurtjes heeft die gevuld zijn met grijze of zwarte materie hahahahahahahaha

Nou, ik zal niet langer doorgaan, ik hoop dat het van enig nut voor je is geweest, dit is het meest basale, maar dit is wat meestal het vaakst kapotgaat, tenzij het dingen van een andere planeet zijn hahaha

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1017 door handmatig-mechanisch
Het probleem kan in de startmotor zelf zitten of in het startrelais (dat zich net boven de startmotor bevindt en ook wel "automaat" wordt genoemd).

Het kan zijn dat vuil in het spruitstuk van de startmotor de stroom verhindert, wat storingen veroorzaakt, zoals het omdraaien van de sleutel en er gebeurt helemaal niets, of dat de motor een klikkend geluid maakt, maar niet aanslaat.

Het kan ook zijn dat de koolborstels in de startmotor bijna op zijn, in welk geval hetzelfde zou gebeuren.

Het kan ook zijn dat het startrelais zelf de elektrische contacten die de startmotor voeden niet sluit (de dikke kabels erachter, één komt van de accu en de andere is erg kort en gaat naar de startmotor).

In ieder geval moet je hem demonteren, en wel om het volgende, en heel belangrijk:

EERST DE AARDING VAN DE ACCU LOSKOPPELEN.

Nadat je de startmotor uit de auto hebt verwijderd, maak je hem goed schoon en demonteer je hem stukje bij beetje om te onderzoeken wat er mis is.

Een andere optie is om de defecte startmotor naar een automaterialenzaak te brengen en een gerepareerde en geïnspecteerde startmotor te vragen. In dat geval halen ze de jouwe op en vervangen hem tegen betaling door een vergelijkbaar exemplaar met garantie.

Een andere goedkopere maar riskantere optie is om naar een sloop te gaan en een startmotor terug te brengen. Sommige sloopbedrijven bieden drie maanden garantie op onderdelen, maar niet allemaal.

Ik hoop dat dit nuttig is geweest.
P.S. Bekijk Michelkers bericht "Of je helpt me, anders raak ik mijn auto kwijt", want hem overkwam precies hetzelfde, maar dan in een Ibiza uit '92.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1020 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, dat zal ik doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1093 door handmatig-mechanisch
Het probleem met je Renault is bekend; het is een defect uit de kleuterklas.

Ik zou je meteen aanraden om de klopsensor, die zich net boven de versnellingsbak bevindt, te vervangen, dan is alles opgelost. Maar daarnaast wil ik je ook vertellen dat het een probleem is dat Renault zelf al heeft opgelost, en de oplossing zit niet in de sensor die ik noemde, maar in de stekker.

Denk niet te veel na over je startmotor of de massadraden, want die werken niet.

Ga naar een echte garage en laat het me weten.

Het is een supergoedkope reparatie; het is geen reparatie, het is een vervanging.