Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 HDI in nood

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10026 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 HDI in noodgevallen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Peugeot 306 HDi die me niet verder laat accelereren dan 1500 tpm. Dit is de typische storing bij een injectieprobleem. Het injectielampje blijft constant branden, zelfs als ik het contact aanzet om de motor te starten. Hij start wel, maar gaat niet meer uit en hij slaat af, dat wil zeggen, hij forceert. Ik weet dat er op dit forum mensen uit Spanje zijn die al lange tijd aan dit soort motoren werken. De vraag is hoe en waar ik de brandstofdruk kan meten, of de klep die bij de pompuitlaat zit, of de sensor die op de injectierail zit. De injectie is van BOSCH.
Ik heb een andere flowmeter en EGR-klep geprobeerd die ik nieuw in de werkplaats had gekregen, maar niets bleef hetzelfde.
Ik hoop op hulp. Met vriendelijke groet, JULIO

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10027 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 HDI in nood
Hallo, hoe gaat het? Kijk eens wat het met je doet. Denk er niet verder over na. Ga direct naar de druksensor, verwijder hem en test hem met een tester. Of probeer de druksensor te vervangen door een nieuwe en kijk wat hij doet. Ik hoop dat je het kunt repareren. Met vriendelijke groet!
Diesel Simon.
- Pablo Simon, Eduardo Castex, La Pampa, Argentinië

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10032 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je snelle reactie. Zeg je dat ik de sensor op de helling moet testen? Hij heeft drie pinnen. Hoe en wat voor soort test? Weet je de weerstandswaarden, of moet ik de continuïteit meten? Ik zeg het je, ik heb hem eruit gehaald en ik heb hem in mijn hand. Ik heb ook de klep achter de hogedrukpomp verwijderd, en die heeft twee pinnen. Kan ik die testen? Met vriendelijke groet, Julio.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10068 door handmatig-mechanisch
Hallo, kijk eens naar het drukventiel. De enige manier om het te testen is door een pulsgenererende bron te gebruiken, omdat het werkt met stroompulsen. DENK ER NIET AAN OM 12 V OP TE ZETTEN, haha. Je kunt de continuïteit van de druksensor testen of je kunt gewoon een nieuwe proberen. Ze zijn niet duur. Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. Een knuffel! Pablo Simón.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10086 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Het brandstofinjectielampje gaat nooit uit. Nu start hij niet meer. Ik krijg geen brandstofpulsen. Als ik hem laat draaien met de startmotor via de filterslang, blijft hij draaien. De injector krijgt 7V en de brandstofleidingen krijgen brandstof, maar hij start niet. Het lijkt alsof hij geen brandstofpulsen krijgt. Als ik hem start, blijft hij gas geven, maar accelereert hij helemaal niet. Zou het het relais achter de ECU kunnen zijn? Ik kijk uit naar een reactie en nogmaals bedankt. JULIO