Zoek MDM

Bulletin

TERUG NAAR VERWARMING EN KOELING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1002 door handmatig-mechanisch
OMGAAN MET VERWARMING EN KOELING Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO, DE VRAAG DIE IK HEB, ZAL VOOR VELEN EENVOUDIG ZIJN, MAAR HET IS EEN IK WEET NIET WAT. DE VRAAG IS DAT IK EEN SUZUKI VITARA, 1.9 TD UIT HET JAAR 1998 HEB,
HET VERWARMINGSCIRCUIT VAN DE AUTO HAD EEN LEK, EN ALS EEN SNELLE OPLOSSING,,,,, WERD DIT OVERBRUGD, HET WERD NA ANDERHALF ANNULEERD
, ZONDER PROBLEMEN TE VEROORZAKEN, DE SLANG ZEI AFSCHEID, (VAN DE SLANG DIE OVERBRUGD WAS), FALEN WEET IK NIET, MAAR NADAT IK HET WEER PROBEERDE TE PLAATSEN, BUBBELEN SILIAAN DOOR HET EXPANSIEBUSJE, CILINDERKOPPAKKING = SCHEUR, IK HEB ALLES VERSPREID DOOR DE GARAGE
IK Zou niet meer doorgaan, als ik de wateruitlaten die van de waterpomp naar de cilinderkop gaan zou uitschakelen, om niet weer een brug te krijgen, maar om die verwarmingsuitgangen uit te schakelen, zou het erg schadelijk zijn voor de auto, zou dat mogelijk zijn,
bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 6 maanden geleden #1016 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: VERWARMING EN KOELING
Het is geen goed idee om de kachelslangen van die auto te verwijderen.

Suzuki gebruikte een 1.9 TD-motor van de PSA (Peugeot-Citroën) groep in de Vitara, die later werd vervangen door de 2.0 HDI.

Beide hebben ontluchters bij de inlaat van de kachelslang. Als je de slangen verwijdert, hopen luchtbellen of luchtbellen die tijdens normaal motorgebruik ontstaan zich daarin op, omdat ze niet terug kunnen naar het expansievat. Hierdoor vult de hele cilinderkop zich met waterdamp, wat hetzelfde effect heeft als wanneer er geen water meer in de motor zit.

Deze motoren zijn behoorlijk robuust, maar het enige wat ze niet verdragen, zijn extreme temperaturen, omdat dit de cilinderkoppen kan kromtrekken.

Ik hoop dat dit nuttig is geweest.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1094 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: VERWARMING EN KOELING
Het is duidelijk dat het een SCHEUR is. Je hebt de pakking kapotgemaakt.

Hopelijk heb je de cilinderkop niet vervormd.

Zoals mijn vriend terecht zegt, kun je dat soort slangen beter niet verwijderen, maar de kachel eruit halen is geen probleem.

Heb je hem zelf uit elkaar gehaald?

Je hebt je in de nesten gewerkt.

Volg mijn advies op, ga naar een garage.

P.S. Deze reparaties zijn meestal niet goedkoop.