Zoek MDM

Bulletin

Ik ben op zoek naar een Toyota 4A-motorhandleiding.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9949 door handmatig-mechanisch
Hallo collega-monteurs, ik zit in een lastige situatie. Ik repareer een Toyota Corolla uit 1990, automatische transmissie, 4A-FE motor.
Ik heb de oorzaak van het probleem van deze auto gevonden (ik heb de motor gedemonteerd) en tot mijn verbazing bleek er een gat in het onderste deel van cilinder nummer 4 te zitten. De cilinder is niet beschadigd, maar de drijfstangzitting is wel verbogen en de krukas is onbruikbaar. Het meest merkwaardige is dat deze monobloc niet van een 4A-FE is, maar van een 4A. Daarom ben ik op zoek naar de handleiding van deze 4A motor en wacht ik op uw reactie. Tot ziens. Met vriendelijke groet,
Josue GC

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9960 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Op zoek naar een Toyota 4A-motorhandleiding
Hoi Josue, heb je hier in de handleidingen gekeken? Zo ja, en is die niet beschikbaar, probeer dan deze pagina's: Automecanico.com, Clubdeltoyota.com en Librotaller.net. Je moet je registreren, maar het is eenvoudig en gratis. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9963 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Op zoek naar een Toyota 4A-motorhandleiding
Voor zover ik weet is de monoblock hetzelfde, je zou eventueel naar een vergelijkbare variant kunnen zoeken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9984 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, mede-monteurs, voor alle hulp die deze pagina biedt aan automonteurs.

Nu heb ik een ander probleem gevonden. Nadat ik de krukas grondig had schoongemaakt, zag ik dat deze de volgende specificaties heeft: 11x11 (op de krukasgewichten) en 5A.

Zoals ik al eerder zei, is deze krukas versleten (niet goed genoeg).
Ik ben op zoek naar een andere krukas, maar weet nu niet welk model ik moet kopen: 4A-FE, 4A of 5A.
De monoblock is een 4A, en de auto zou een 4A-FE-motor moeten hebben.
De grote vraag is: welke krukas moet ik kopen? En van welke metalen zijn ze gemaakt?

Ik stel uw antwoorden bij voorbaat op prijs.
Met vriendelijke groet,

Josue GC

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9989 door handmatig-mechanisch
vriend, Toyota-motoren zijn meestal generiek gemaakt, maar in jouw geval is het het beste om naar de dealer of de onderdelenwinkel te gaan met het exemplaar en te controleren of het exemplaar dat je hebt, hetzelfde is als dat je hebt gekocht. Je kunt ook het exemplaar dat je hebt laten corrigeren. De draaibankbediende zal je dan de metaalafmetingen vertellen, de monoblok. Soms veranderen ze alleen het serienummer, want als je het opmerkt, heeft de Corolla uit 1989 dezelfde motor als een Tercel uit 1993 en is de externe structuur hetzelfde als de Tercel uit 1997. Hier in Chili zijn de Tercels en Corolla's hetzelfde, maar met andere aanduidingen en niets meer. Misschien is dat bij jou het geval. Het 2e monoblok is in ieder geval in Chili hetzelfde als de 5e en 04e. Ik denk dat alleen de slag en de nokkenas van de ooievaar veranderen.