Zoek MDM

Bulletin

MOTORFIETSHANDLEIDINGEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9936 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: MOTORFIETSHANDLEIDINGEN
Hallo, ik ben nieuw en zou graag willen weten of je de handleiding van de XTZ 125 uit 2008 hebt, zodat je meer te weten kunt komen over het onderhoud ervan. Bedankt.
Het onderwerp is gesloten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #9974 door handmatig-mechanisch
Ik vraag me af of je iets hebt voor de 125 XL Honda. :blozen:
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #9993 door handmatig-mechanisch
Ik neem aan dat je het brandstofniveau in de carburateurbak wilt afstellen.
Het is geen veelvoorkomende fout, maar ik zal een vrij eenvoudige manier uitleggen om het te doen:

Onderaan de carburateurbak bevindt zich een aftapmondstuk en een schroef die als een "kraan" fungeert om de brandstoftank af te tappen (sterk aanbevolen voordat je de motor langere tijd stil laat staan).
Vervolgens steek je een doorzichtige, goed passende slang in dit mondstuk en plaats je de slang parallel aan de tank.
Zorg ervoor dat de brandstofkraan open staat en dat er brandstof stroomt.
Draai de aftapschroef open en je ziet het brandstofniveau in de tank door de slang die je parallel aan de carburateur hebt geplaatst (vanwege de verbindingsvaten). Als je het niveau moet afstellen, moet je de tank demonteren en de vlotter verwijderen. Soms zijn deze volledig van kunststof (ze kunnen niet worden afgesteld), of hebben ze een klein metalen klepje op het deel waar de naald op drukt om de brandstofleiding af te sluiten. Deze klep kan heel licht en voorzichtig gebogen worden, zodat de naald de inlaat afsluit, afhankelijk van of het brandstofniveau in de tank hoger of lager is.
Het probleem is echter meestal dat de tank te vol raakt en de motor overspoeld raakt met benzine. Het probleem zit meestal in deze naald die de leiding afsluit, of in de aansluiting waar hij in zit. Deze is soms verwijderbaar, omdat het een klein onderdeel is dat erg gevoelig is voor slijtage, vervorming of verharding van de punt, die meestal van rubber is.
Als u het brandstofniveau in de tanks wilt testen en de toegang tot de tanks moeilijk is, kunt u dit doen met de carburateurs op een tafel en een extra brandstoftank. Tijdens het testen van de carburateurs moeten ze echter precies dezelfde hoek maken als toen ze op de motor gemonteerd waren.

Laat me weten hoe het gaat.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10009 door handmatig-mechanisch
desopilados schreef:

Het begon te haperen en vanaf dat moment had ik verschillende problemen: de ontsteking stopte ermee, ik verving hem door een andere,
toen maakte hij explosies en ze vertelden me dat de CDI niet vooruit kwam. Toen realiseerde ik me dat de carburateur slecht was afgesteld, omdat hij lange tijd stil had gestaan en er leidingen verstopt waren geraakt. En nu ben ik woedend, want ik heb de carburateur laten repareren en ik weet niet hoe ik het vlotterniveau moet corrigeren.
BEDANKT VOOR JE INTERESSE...!!!

Ik neem aan dat u het brandstofniveau in de carburateurbak wilt aanpassen.
Het is geen veelvoorkomende fout, maar ik zal een vrij eenvoudige manier uitleggen om het te doen:

Onderaan de carburateurbak bevindt zich een aftapmond en een schroef die als een soort kraantje fungeert om de brandstoftank te legen (het is sterk aan te raden dit te doen voordat u de motor voor langere tijd stil laat staan).
Nou, in dat mondstuk doe je een doorzichtige buis die er goed in past en de buis die omhoog gaat, doe je parallel aan de tank.
Zorg ervoor dat de benzinekraan open staat en dat de benzine stroomt.
Draai de aftapschroef open en in de buis die je parallel aan de carburateur hebt geplaatst (vanwege de communicerende vaten), zie je het brandstofniveau in de tank. Om dit niveau te corrigeren, moet je de tank demonteren en de vlotter verwijderen. Deze zijn soms volledig van kunststof (ze kunnen niet worden aangepast), of hebben een klein metalen klepje precies waar de naald op drukt om de brandstoftoevoer af te sluiten. Dit klepje kan heel lichtjes en met uiterste voorzichtigheid worden gebogen, zodat de naald de inlaat afsluit, afhankelijk van of het brandstofniveau in de tank te hoog of te laag is.
Het probleem is echter meestal dat de tank te vol raakt en de motor overspoeld raakt met benzine. Het probleem zit meestal in de naald die de doorgang afsluit, of in de dop waar hij op zit. Deze dop is soms verwijderbaar, omdat het een klein onderdeel is dat na verloop van tijd zeer gevoelig is voor slijtage, vervorming of verharding van de punt, die meestal van rubber is.
Als u het brandstofniveau in de tanks wilt testen en de toegang tot de tanks moeilijk is, kunt u dit doen met de carburateurs op de tafel en een extra brandstoftank. Tijdens het testen moeten de carburateurs echter wel precies dezelfde hoek maken als toen ze op de motorfiets waren gemonteerd.

Vertel jij mij maar hoe het gaat.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10010 door handmatig-mechanisch
Hallo, hoe gaat het? Ik zou graag willen weten of je een handleiding hebt voor een Bultaco 250 2-takt, van rond 1980, voor cross- of trialgebruik.

Bedankt, met vriendelijke groet.